asmennis pardavmas, prekybos būdas, kai asmeniniu bendravimu potencialaus pirkėjo darbo, gyvenamojoje ar kitoje vietoje siekiama jį įtikinti nusipirkti siūlomą prekę, paslaugą arba idėją. Asmeninio pardavimo etapai: pirkėjų paieška; pardavimo perspektyvų išsiaiškinimas; informacijos apie prekę pateikimas; prekės pardavimas; pirkėjo aptarnavimas (prekės atgabenimas, montavimas, įvairios konsultacijos); rinkos tyrimas. Asmeninį pardavimą atlieka pardavimo agentas (atstovaujamos įmonės darbuotojas arba nepriklausomas prekybos agentas, parduodantis įmonės prekes) arba pardavimo komanda (kartu dirbantys ir bendro galutinio rezultato siekiantys, tačiau skirtingas zonas aptarnaujantys arba skirtingas pardavimo funkcijas atliekantys asmenys). Asmeninio pardavimo privalumai: pardavėjo pastangos sutelkiamos į individualaus pirkėjo reikmes, elgseną, pažiūras, kuriami ilgalaikiai santykiai su pirkėju. Asmeninio pardavimo trūkumai: didesnės nei esant įprastai prekybai pardavimo išlaidos, pasinaudojus pirkėjo patiklumu gali būti įsiūlytos nekokybiškos arba brangesnės prekės.

294