óro transpòrtas, keleivių, krovinių ir pašto vežimas orlaiviais (lėktuvais, sraigtasparniais, dirižabliais). Oro transportas yra vėliausiai atsiradusi ir sparčiausiai besiplėtojanti transporto rūšis, kurios pagrindiniai privalumai – didelis greitis ir manevringumas. Oro transportas ypač reikšmingas, kai keleivius, krovinius ir paštą reikia nuvežti labai skubiai arba ilgo nuotolio (daugiau kaip 1000 kilometrų), tarpžemyniniais maršrutais. Šiuolaikinės oro transporto bendrovės net ir skraidindamos dideliais atstumais laikosi skrydžių tvarkaraščių valandos ir net minutės tikslumu. Oro transportui nereikia kelių infrastruktūros, juo galima lengvai įveikti gamtines kliūtis ir pasiekti bet kurią pasaulio vietą, kurioje įrengtas oro uostas ar aerodromas, dėl to atokiose vietovėse su sudėtingomis gamtinėmis sąlygomis, kur mažai išplėtotas sausumos transportas (kalnuose, Tolimojoje Šiaurėje, Amazonijos miškuose ir kitose), oro transportas dažnai yra vienintelė viešojo susisiekimo priemonė. Vietovėse, kuriose nėra aerodromų ir negali nutūpti lėktuvai, keleiviams ir kroviniams vežti naudojami sraigtasparniai. Oro transporto eksploatavimas yra pakankamai brangus dėl didelių išlaidų oro uostų statybai, lėktuvų gamybai, priežiūrai ir aptarnavimui. Oro transporto struktūroje vyrauja keleiviniai skrydžiai, krovinių apyvarta santykinai mažesnė, nes orlaivių talpa, palyginti su jūrų ar geležinkelių transportu, yra nedidelė. Orlaiviais dažniausiai skraidinami ypač vertingi kroviniai, greitai gendantys produktai (vaisiai, daržovės, gėlės ir kiti) ir oro paštas. Oro transportas t. p. svarbus skubiai pervežant ligonius, evakuojant žmones ir teikiant humanitarinę pagalbą įvykus nelaimei. Pasaulio oro transporto svarbiausia organizacija – Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija (International Civil Aviation Organization, ICAO, įkurta 1944, būstinė Montréalyje), 2019 jai priklausė 192 valstybės (Lietuva įstojo 1992).

Oro transportas atsirado 20 a. pradžioje, kai buvo sukurti pirmieji valdomi orlaiviai – dirižabliai. Pirmieji reguliarūs dirižablių tarpmiestiniai keleiviniai skrydžiai prasidėjo 1910 Vokietijoje. Po Pirmojo pasaulinio karo keleiviams ir paštui skraidinti pradėta naudoti karinius lėktuvus, pritaikytus civilinėms reikmėms (1919 Vokietijoje, Prancūzijoje, Didžiojoje Britanijoje, 1920 Jungtinėse Amerikos Valstijose, 1923 SSRS). 20 a. 4 dešimtmetyje nuolatiniai oro keliai sujungė beveik visus didžiuosius Vakarų Europos ir Jungtinių Amerikos Valstijų miestus. 20 a. antroje pusėje stiprėjant aviacijos pramonei oro transportas tapo viena svarbiausių transporto rūšių, jo veiklos mastas ir intensyvumas kasmet didėja apimdamas vis naujas pasaulio vietoves. 21 a. oro transportas labiausiai išplėtotas Jungtinėse Amerikos Valstijose, Kinijoje, Vakarų Europoje, Indijoje, Japonijoje (1–2 lentelės; Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos duomenys).

1 lent. Oro transporto keleivių apyvarta pasaulyje 1970–2017 (mln. keleivių)
Valstybė 1970 1980 1990 2000 2005 2017
Jungtinės Amerikos Valstijos 163,4 295,3 464,6 665,3 720,5 849,4
Kinija ... 2,6 16,6 61,9 136,7 551,2
Airija 1,5 1,8 4,8 14,0 42,9 153,5
Didžioji Britanija 15,6 25,6 47,1 70,4 93,6 151,9
Indija 2,7 6,6 10,9 17,3 27,9 139,8
Japonija 16,3 45,1 76,2 109,1 102,3 123,9
Vokietija 6,5 13,0 22,1 58,0 90,8 116,8
Indonezija 0,8 5,1 9,2 9,9 26,8 110,2
Turkija 1,0 1,3 4,3 12,2 16,9 107,9
Brazilija 3,3 13,0 19,1 31,3 37,7 96,4
Jungtiniai Arabų Emyratai ... 0,5 1,7 6,9 ... 95,3
Kanada 10,2 22,5 20,6 41,8 45,2 91,4
SSRS 71,4 104,5 138,0
Rusija 17,7 26,5 89,4
iš viso pasaulyje 382,9 749,5 1 166,6 1 673,9 2 020,6 3 978,8

2 lent. Oro transporto krovinių apyvarta pasaulyje 1970–2017 (mln. tonkilometrių)
Valstybė 1970 1980 1990 2000 2005 2017
Jungtinės Amerikos Valstijos 5 151,2 8 615,4 14 791,4 30 172,0 37 357,6 41 591,6
Kinija ... 120,9 818,3 3 900,1 7 579,4 23 323,6
Jungtiniai Arabų Emyratai ... 26,2 145,1 1 456,3 4 641,9 16 516,7
Honkongas* ... ... ... 5 111,5 7 763,9 12 415,2
Pietų Korėja 5,6 836,0 2 459,4 7 651,3 7 432,6 11 002,2
Kataras ... 26,2 44,3 244,1 869,6 10 970,0
Japonija 379,6 1 870,7 5 068,8 8 672,1 8 549,2 10 684,6
Vokietija 484,5 1 506,0 3 994,2 7 127,7 7 722,1 7 391,2
Liuksemburgas ... ... ... 3 523,1 5 149,7 7 321,1
Singapūras 9,3 544,1 1 652,5 6 004,9 7 571,3 7 006,9
SSRS 1 877,0 3 040,0 3 560,0
Rusija 1 041,4 1 541,2 6 845,2
Didžioji Britanija 516,9 1 428,4 3 825,4 5 160,9 5 998,4 5 917,2
iš viso pasaulyje 12 344,3 29 907,0 59 822,6 118 284,3 142 567,8 213 590,3

* turi specialų administracinį statusą Kinijos sudėtyje

Apie oro transportą Lietuvoje civilinė aviacija. LIETUVOJE, Lietuvos oro transportas, oro transporto bendrovė. LIETUVOJE.