Autorius (-ė) Venantas Mačiekus

vertės
teorijos
ekonominės teorijos, kurios aiškina prekių ir paslaugų vertės šaltinius ir susidarymo dėsningumus. Daugiau
vidaus
skola
valstybės centrinės ir vietos valdžios subjektų iš vidaus kreditorių pasiskolintų ir negrąžintų lėšų, taip pat už jas nesumokėtų palūkanų konsoliduota suma. Vyriausybė daugiausia skolinasi platindama vyriausybės vertybinius popierius, savivaldybės – imdamos paskolas iš bankų. Daugiau
vidutinės
pajamos
vieno namų ūkio arba vieno jo nario vidutinės disponuojamosios pajamos, gaunamos per mėnesį ar kitą laikotarpį, išreikštos pinigais. Vidutinių pajamų rodiklis naudojamas gyvenimo lygiui įvairiose šalyse ir regionuose palyginti, pajamų nelygybei visuomenėje įvertinti. Daugiau
vienaprekė
specializacija
vienapusiška ūkio plėtra, kai šalies ekonomikos struktūroje vyrauja vieno ar kelių gaminių (dažniausiai žaliavų ar žemės ūkio produktų) gamyba eksportui. Daugiau
vienetinė
gamyba
produkcijos gaminimas labai mažais kiekiais (1 ar keli vienetai). Daugiau
viešosios
paslaugos
gyventojams teikiamos paslaugos, kuriomis nemokamai gali naudotis neribotas vartotojų skaičius. Daugiau
vilnų
pramonė
tekstilės pramonės šaka, kurios įmonės valo vilnas nuo mechaninių priemaišų, plauna, džiovina, pakuoja transportuoti, karšia, velia, verpia vilnonius siūlus ir audžia vilnonius audinius. Daugiau
vynininkystė
maisto pramonės šaka, kurios įmonės gamina vyną, šampaną, brendį ir konjaką iš vynuogių sulčių bei vaisvynį iš kitų vaisių ir uogų. 21 a. vynininkystė labiausiai išplėtota Prancūzijoje, Italijoje, Ispanijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose, Argentinoje, Kinijoje, Australijoje, Čilėje. Daugiau
visiškas
užimtumas
užimtumo lygis, kai ekonomikoje nėra ciklinio nedarbo, visi galintieji ir norintieji dirbti aprūpinami darbu. Nedarbo lygis yra didesnis už 0 % (dažniausiai 2–5 %), nes išlieka laikinasis ir struktūrinis nedarbas. Pasiekti visišką užimtumą yra valstybės ekonominės politikos vienas svarbiausių tikslų. Daugiau
visuminė
paklausa
bendras per tam tikrą laikotarpį šalyje gaminamų galutinių prekių ir teikiamų paslaugų kiekis, kurį gali ir nori įsigyti pirkėjai esant tam tikram kainų lygiui. Daugiau