veslo plãnas, išsamus, tikslus, argumentuotas ir suprantamas įmonės tikslų ir priemonių jiems pasiekti aprašymas. Gali būti sudaromas kuriant naują įmonę, planuojant esamo verslo perspektyvas tam tikram laikotarpiui, pradedant naują projektą, įvedant į rinką naują produktą ar paslaugą, siekiant gauti finansavimą (investicijų, paskolą) ir kita. Verslo planas dažniausiai skirtas verslo savininkams ar akcininkams, vadovams ir darbuotojams, investuotojams, verslo partneriams. Verslo planas padeda nustatyti ir analizuoti esamą įmonės būklę, veiklos kryptis, trumpalaikius ir ilgalaikius tikslus, svarbiausius rodiklius, kuriuos reikia pasiekti, reikalingus finansinius, materialinius, darbo ir kitus išteklius, įvertinti projekto įgyvendinamumą, ekonominį pagrįstumą ir atsiperkamumą, vidines ir išorines rizikas, problemas, su kuriomis teks susidurti, išvengti valdymo klaidų. Verslo plano struktūra gali skirtis pagal jo sudarymo tikslus, įmonės dydį, veiklos pobūdį, planavimo laikotarpį ir kitus veiksnius, bet pagrindinės sudedamosios dalys dažniausiai yra šios: santrauka, įmonės veiklos apibūdinimas, produkto ar paslaugos aprašymas, projekto pristatymas, rinkos analizė, rinkodaros planas, gamybos planas, organizacinis (vadybos) planas, personalo planas, finansinis planas (ypač svarbus, kai siekiama pritraukti investicijų ar gauti paskolą), rizikos įvertinimas. Verslo planas naudingas įmonės veiklai kontroliuoti, veiklos rezultatams stebėti, nukrypimams nuo plano nustatyti ir koreguoti.

2517

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką