Camille Pissarro

Pissarro Camille (Kamilis Pisarò) 1830 07 10Charlotte Amalie (Šv. Tomo sala, Antilai) 1903 11 13Paryžius, prancūzų tapytojas, grafikas. Impresionizmo atstovas. 1852–54 gyveno Venesueloje, su danų tapytoju F. Melbye Karakase turėjo studiją; domėjosi šviesos efektais, stebėjo valstiečių gyvenimą – tai turėjo įtakos tolesnei C. Pissarro kūrybos plėtotei. 1855 atvyko į Paryžių, 1856 mokėsi Dailės mokykloje, 1859 – Académie Suisse (šioje susipažino su P. Cézanne’u, C. Monet); Luvre kopijavo paveikslus.

Kūryba

19 a. 7 dešimtmečio C. Pissarro paveiksluose (daugiausia netoli Paryžiaus esančių kaimelių peizažuose) ryšku J.‑B. C. Corot, G. Courbet, J.‑F. Millet, Ch. F. Daubigny įtaka (Marnos krantai Chennevières’e 1864–65, Marnos krantai žiemą 1866, Ermitažas Pontoise’e 1867). 1869 persikėlęs į Louveciennes’ą (prie Paryžiaus) pradėjo tapyti impresionistiniu stiliumi (Louveciennes’as. Kelias į Versalį). 1870 (vykstant Prancūzijos–Prūsijos karui) C. Pissarro išvyko į Londoną (čia lankėsi muziejuose, studijavo anglų peizažinę tapybą), 1871 grįžo į Prancūziją. 8 dešimtmečio pirma pusė – sėkmingiausias C. Pissarro kūrybos laikotarpis; Anglijoje ir Prancūzijoje nutapytiems paveikslams būdinga aiški kompozicijos struktūra, lengvesnė tapysena, šviesesnis koloritas, nesumaišytų spalvų dėmės (Krištolo rūmai, Londonas 1871, Šerkšnas 1873). 1874 padėjo surengti pirmąją impresionistų parodą (vienintelis dalyvavo visose aštuoniose). Nuo 9 dešimtmečio pradžios C. Pissarro kūriniuose ėmė vyrauti žmogaus figūra (Piemenaitė 1881, Derliaus nuėmimas 1882).

C. Pissarro. Fabrikas prie Pontoise’o (aliejus, 1873, Dailės muziejus Springfielde)

1885 susipažinęs su P. Signacu ir G. Seurat pradėjo tapyti neoimpresionistų plėtojama puantilizmo maniera (Vaizdas pro mano langą. Éragny‑sur‑Epte’as; Lacroix sala. Rouenas. Rūko įspūdis, abu 1888); paveikslams būdinga supaprastinta kompozicija, intensyvios spalvos. Paskutinį gyvenimo dešimtmetį C. Pissarro grįžo prie grynesnio impresionizmo stiliaus, kūrė kaimo ir miesto peizažus; nutapė Roueno, Paryžiaus, Dieppe’o, Havro vaizdų (Rytas. Apsiniaukusi diena. Rouenas 1896, Monmartro bulvaro, Operos aveniu Paryžiuje peizažų ciklai); sukūrė aktų. Nupiešė piešinių, nuliejo akvarelių, nutapė pastelių, sukūrė įvairios technikos grafikos kūrinių.

C. Pissarro. Paryžius, Karališkųjų rūmų aikštė ir Operos gatvė (aliejus, 1898, Puškino vaizduojamosios dailės muziejus Maskvoje)

1179

C. Pissarro. Jalais kalva, Pontoiseʼas (aliejus, 1867, Metropolitano meno muziejus Niujorke)

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką