didmennė prekýba, prekių pardavimas prekybininkams arba gamybiniams vartotojams. Apima prekių pirkimą urmu iš gamintojų, kaupimą, paskirstymą pagal nomenklatūrą bei asortimentą ir pardavimą atitinkamo dydžio bei kokybės partijomis siekiant aprūpinti gamintojus materialiniais ištekliais ir mažmeninę prekybą gyventojų vartojamomis prekėmis. Šias funkcijas dažniausiai atlieka specialios paskirties prekybos įmonės (sandėliai, bazės, kontoros ir kitos), rečiau patys gamintojai ar mažmenininkai. Skiriama didmeninė prekyba vartojimo prekėmis ir didmeninė prekyba gamybinėmis prekėmis. Vartojimo prekių didmeninės prekybos įmonės aprūpina mažmeninės prekybos įmones: gali prekiauti plataus (pavyzdžiui, įvairiomis gyventojams skirtomis prekėmis), specializuoto (pavyzdžiui, maisto produktais) ar siauros specializacijos (vienos prekių grupės) asortimento prekėmis. Gamybinių prekių didmeninės prekybos įmonės gamybos, statybos, žemės ūkio įmonėms ir kitiems ūkio subjektams parduoda įvairias mašinas ir įrangą, jų atsargines dalis, pusgaminius, medžiagas, žaliavas ir kita. Šioms įmonėms paprastai būdinga tam tikra parduodamų prekių ar teikiamų paslaugų specializacija, jos gali prekiauti visoje šalyje arba tik tam tikrame regione. Prie gamybinių prekių didmeninės prekybos įmonių priskiriamos ir vadinamosios superkamosios prekybos įmonės. Jos superka iš gamintojų prekes (dažniausiai žemės ūkio produkciją, metalo laužą, makulatūrą), naudojamas kaip žaliava kitoms prekėms gaminti, jas surūšiuoja, sukomplektuoja į reikiamo dydžio bei kokybės partijas ir parduoda apdirbamosios pramonės įmonėms. Didmeninė prekyba ypač išsiplėtė ir įgijo naujų funkcijų 20 a. paskutiniais dešimtmečiais, padidėjus papildomų paslaugų (prekių gabenimo, pakavimo, ženklinimo, atsargų saugojimo, rinkos tyrimo, prekių reklamavimo, apmokėjimo už prekes atidėjimo, išperkamosios nuomos operacijų naudojimo, elektroninės prekybos priemonių taikymo) paklausai. Formuojasi didelės regioninės ar net valstybinio masto didmeninės prekybos sistemos. Lietuvoje 21 a. didmeninės prekybos įmonės sudaro apie 2 % visų šalies įmonių.

1036