Henry Ford

Henris Fordas sėdi savo pirmajame automobilyje (1892)

Ford Henry (Henris Fòrdas) 1863 07 30Greenfield (Mičigano valstija) 1947 04 07Dearborn (Mičigano valstija), Jungtinių Amerikos Valstijų inžinierius konstruktorius ir pramonininkas.

Išsilavinimas ir verslo veikla

Baigęs Detroito mechanikų mokyklą 1891 pradėjo dirbti bendrovėje Edison Illuminating Co. Detroite. 1896 sukonstravo savo pirmąjį automobilį. 1903 su kitais investuotojais įkūrė bendrovę Ford Motor Co., dirbo joje vyriausiuoju inžinieriumi (konstravo Ford markės automobilius), 1906–19 ir 1943–45 bendrovės prezidentas.

Pirmasis bendrovės gamyklose pritaikė masinės srovinės gamybos sistemą (fordizmas), paremtą surinkimo konvejeriu (įdiegtas 1913), įvedė penkių dienų darbo savaitę, penkių Jungtinių Amerikos Valstijų dolerių minimalų dienos darbo užmokestį, kad pritrauktų į įmonę ir ilgam išlaikytų geriausius darbininkus (iki tol dėl nuobodaus ir pasunkėjusio darbo įmonėje buvo dažna darbuotojų kaita). Teigė, kad jo siūlomi gamybos ir darbo organizavimo metodai visuomenę gali paversti gausos ir socialinės harmonijos visuomene.

1926 pirmasis pavartojo terminą masinė gamyba, 20 a. 5 dešimtmetyje – automatizacija.

Visuomeninė, politinė, labdaringa veikla

Pacifistas, nepritarė Jungtinių Amerikos Valstijų dalyvavimui pasauliniuose karuose. 1915 subūrė pacifistų grupę Ford Peace Ship, kuri mėgino tarpininkauti kariaujančioms šalims.

1918 Mičigano valstijos senatorius. 1929 su Th. A. Edisonu Detroite įkūrė Edisono institutą (dabar Henrio Fordo muziejus).

1936 su sūnumi Edseliu Fordu (1893–1943) įsteigė labdaros fondą.

Knygos

Parašė knygas: Mano gyvenimas ir mano veikla (My Life and My Work 1922), Šiandien ir rytoj (Today and Tomorrow 1926), Edisonas, kokį jį pažinojau (Edison as I Knew Him 1930), Judėjimas į priekį (Moving Forward 1930).

-Henris Fordas; -Henry Ford

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką