Visconti Luchino (Lukinas Viskòntis), tikr. Visconti di Modrone 1906 11 02Milanas 1976 03 16Roma, italų režisierius. Kilęs iš senos aristokratų giminės. 4 dešimtmetyje bendravo su Paryžiaus avangardistais, dirbo režisieriaus J. Renoiro asistentu. Dalyvavo antifašistiniame pasipriešinime, buvo suimtas gestapo. Neorealizmo kine pradžia laikomas L. Visconti filmas Apsėdimas (Ossessione 1943, pagal J. M. Cainą) iš to laikotarpio Italijos kino išsiskyrė destruktyvių aistrų, skurdo vaizdavimu, niūria atmosfera; neorealizmo bruožų yra ir filmuose Žemė dreba (La terra trema 1948, pagal G. Vergą), Pati gražiausia (Bellissima 1951). Filme Jausmas (Senso 1954) L. Visconti atitolo nuo neorealistinės tradicijos, plėtojo dvasinių vertybių krizės, prieštaringos žmogaus prigimties, dramatiškų individo ir visuomenės santykių temas (ryškios ir vėlesniuose L. Visconti filmuose).

Luchino Visconti

L. Visconti. Filmo Mirtis Venecijoje kadras (1971; iš kairės: Tadzio – B. Andrésenas, Gustavas fon Ašenbachas – D. Bogarde’as)

Filmuose Rokas ir jo broliai (Rocco e i suoi fratelli 1960, 2 Venecijos kino festivalio prizai), Leopardas (Il gattopardo 1963, pagal G. Tomasi di Lampedusą, Kanų kino festivalio prizas), Blyškiosios Grįžulo Ratų žvaigždės (Vaghe stelle dell’Orsa 1965, Venecijos kino festivalio prizas), Šeimyninis portretas interjere (Gruppo di famiglia in un interno 1974, pagal G. D’Annunzio) kuriamas vadinamojo šeimos romano atitikmuo kine. Vadinamąją vokiškąją trilogiją (Dievų žlugimas / La caduta degli dei 1969, Mirtis Venecijoje / Morte a Venezia 1971, pagal T. Manną, Kanų kino festivalio prizas, Liudvikas / Ludwig 1973) sieja fizinio pasaulio grožio, jo nykimo, klasikinės kultūros degradacijos, laiko temos, stiliaus vientisumas. Kiti filmai: Baltosios naktys (Le notti bianche 1957, pagal F. Dostojevskį, Venecijos kino festivalio prizas), Svetimas (Lo straniero 1967, pagal A. Camus), Nekaltas (L’innocente 1976, pagal G. D’Annunzio). L. Visconti filmams būdinga menų (dailės, literatūros, operos) sintezė (svarbią funkciją atlieka muzika), novatoriškas stilius.

Pastatė dramos spektaklių (W. Shakespeare’o Kaip jums patinka 1948, T. Williamso Geismų tramvajus 1949, A. Millerio Komivojažieriaus mirtis 1951, A. Čechovo Trys seserys 1952, Vyšnių sodas 1965), operų. Parašė scenarijus daugeliui savo, kitų režisierių filmams. L. Visconti kūryba padarė didelę įtaką pasaulio kino raidai.

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką