Russolo Luigi (Luidžis Rusòlas) 1885 04 30Portogruare (Venecijos sritis) 1947 02 06Cerro di Laveno (Lombardijos sritis), italų kompozitorius, dailininkas, išradėjas. Futurizmo atstovas.

Muzika

Luigi Russolo (kairėje) ir Ugo Piatti studijoje su instrumentais intonarumori

1913 sukūrė triukšmo garsų sistemą ir sukonstravo (su U. Piatti) triukšmo instrumentą – intonarumori. 1916 knygoje Triukšmų menas (L’arte dei rumori) pagrindė triukšmo idėją muzikoje. 1929–1930 sukūrė naują instrumentą – rusolofoną, kuriuo buvo galima išgauti 12 aukščių 7 rūšių triukšmą. Kūryboje vartojo stilizuotą triukšmą, orkestro skambesį papildė sprogimais, žvangesiais, blyksniais, spiegimu, dejonėmis. Tarp kūrinių triukšmo instrumentui intonarumori – Automobilio ir lėktuvo susitikimas (Convegno d’automobile e d’aeroplani), Pietūs viešbučio terasoje (Si pranza sulla terrazza dell’ hotel), Vieno miesto prabudimas (Il risveglio di una citta, visi 1914).

1568

Dailė

Dirbo freskų restauratoriaus asistentu, bendravo su dailininkais U. Boccioni, F. T. Marinetti. Pradėjo tapyti simbolizmui artimu stiliumi, vėliau išryškėjo futurizmo bruožai. Paveikslams būdinga stilizuotos figūros, geometrinės formos, ritmiškumas, ryškios spalvos. Svarbiausi kūriniai: Autoportretas su kaukolėmis (1908), Muzika, Maištas (abu 1911), Autoportretas, Miglos vientisumas (abu 1912), Vienalaikiškas moters judėjimas (1913), Bombardavimo įspūdžiai / Šrapneliai ir granatos (1926). Nuo 1940 tapė klasikinio meno tradicijai artimesnius paveikslus, kuriems būdinga rami, kontempliatyvi nuotaika (Atspindžiai, Romantinis peizažas, abu 1944). Su kitais parašė Tapytojų futuristų manifestą (Manifesto dei pittori futuristi), Techninį futuristų tapybos manifestą (Manifesto tecnico della pittura futurista, abu 1910), Prieš bet kokį grįžimą tapyboje (Contro tutti i ritorni in pittura 1920).

2271

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką