autornis knas, kino teorija, atsiradusi 20 a. 6 dešimtmečio pradžioje Prancūzijoje. Pirmieji šį terminą pavartojo prancūzų kino žurnalo Cahiers du cinéma kritikai A. Astrucas, A. Bazinas, F. Truffaut. Jie filmą laikė vieno asmens saviraiškos kūriniu, o režisierių – filmo autoriumi. Pasak jų, filmo meistriškumą lemia, kiek jame atsiskleidžia autoriaus asmenybė, stiliaus savitumas. Pagrindas autorinio kino teorijai atsirasti buvo ryškių režisierių individualybių (S. Eizenšteino, O. Welleso, M. Antonioni, I. Bergmano, F. Fellini ir kitų) kūryba bei nepasitenkinimas prodiuseriais (ypač brangių filmų). Teorija išplito Vakarų Europoje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose, iš jos išsirutuliojo prancūzų kino kryptis Naujoji banga, Jungtinių Amerikos Valstijų kino judėjimas Underground (J. ir A. Mekų Medžių ginklai / Guns of the Trees 1961, Brigas / The Brig 1964).

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką