aviacinis variklis
aviãcinis varklis, šiluminis variklis orlaiviui skraidinti. Pagal konstrukciją aviaciniai varikliai būna: stūmokliniai (jie suka orsraigčius), reaktyviniai varikliai (svarbiausi jų: turboreaktyviniai, turbosraigtiniai, dujų turbininiai, raketiniai, kuriuose traukos jėgą arba jos dalį sukuria iš variklio reaktyvinės tūtos dideliu greičiu išeinančios dujos). Stūmokliniais aviaciniais varikliais pasiekiamas 700–750 km/h greitis ir pakylama į 10 km aukštį. Reaktyviniai aviaciniai varikliai pradėti naudoti 20 a. 5 dešimtmetyje. Ikigarsiniams lėktuvams naudojami dujų turbininiai varikliai, magistraliniams lėktuvams – turboreaktyviniai dviejų kontūrų varikliai, vietinių linijų lėktuvams ir sraigtasparniams – turbosraigtiniai varikliai, lėktuvams su plačiu skrydžio režimų diapazonu (naikintuvams, bombonešiams) – turboreaktyviniai vieno ir dviejų kontūrų aviaciniai varikliai su greitinimo kamera, nedidelės skrydžio trukmės lėktuvams – skystojo kuro raketiniai varikliai.
Aviacinio variklio parametrai: savitoji masė (variklio masės santykis su jo trauka arba galia), savitosios degalų sąnaudos (degalų sąnaudų per valandą santykis su trauka arba galia).
1806
Citata
Nors buvo dedamos visos pastangos laikytis citavimo stiliaus taisyklių, gali pasitaikyti tam tikrų neatitikimų. Jei turite klausimų, prašome vadovautis atitinkamu stiliaus vadovu arba kitais šaltiniais.