J. Bazaine. Vėjas virš akmenų (aliejus, 1971, Pompidou nacionalinis meno ir kultūros centras Paryžiuje)
informel (pranc.), art informel, tašzmas (pranc. tachisme < tache – dėmė), Vakarų Europos moderniosios dailės kryptis, abstrakčiojo ekspresionizmo atmaina. Susiformavo ir klestėjo 20 a. 6 dešimtmetyje Prancūzijos, Italijos, Belgijos, Nyderlandų tapyboje. Pavadinimą sukūrė prancūzų meno kritikas Michelis Tapié (pranc. informe – beformis). Terminu siekta pabrėžti 20 a. pirmoje pusėje Vakarų Europos tapyboje vyravusios formaliosios geometrinės abstrakcijos ir vėlesnės spontaniškos tapybinės raiškų skirtumą. Informel krypties dailininkams svarbiausia buvo sukurti naują meninę kalbą, paremtą laisva intuityvia tikrovės motyvo interpretacija. Juos domino plastinių elementų sąveika paveikslo plokštumoje, vaizdo užuominos pateikimas. Naudota ekspresyvus potėpis, ryškios spalvos, pabrėžiamos medžiagų taktilinės savybės, faktūrinė įvairovė (plėtota pastozinė tapyba, dripingas).
Žymiausi dailininkai: Jeanas‑Michelis Atlanas (1913–60), J. Bazaine’as, Camilleʼis Bryenas (1907–77), A. Burri, J. Dubuffet, J. Fautrier, H. H. E. Hartungas, G. Mathieu, J.‑P. Riopelle’is, P. Soulages’as, N. de Staëlis, Michelis Tapié (1909–87), A. Tàpiesas, Bramas van Velde (1895–1981), Wolsas. Informel turėjo įtakos dailininkų grupuotei CoBrA.
2271
Citata
Nors buvo dedamos visos pastangos laikytis citavimo stiliaus taisyklių, gali pasitaikyti tam tikrų neatitikimų. Jei turite klausimų, prašome vadovautis atitinkamu stiliaus vadovu arba kitais šaltiniais.