„Lietuvos geležinkeliai“

„Lietuvos geležinkeliai“, LTG, Lietuvos geležinkelių transporto valstybinė įmonė. Būstinė Vilniuje.

Veikla

Eksploatuoja ir prižiūri geležinkelius, veža keleivius ir krovinius, remontuoja traukos riedmenis ir kita. Dukterinės bendrovės: LTG Link (įkurta 2019, teikia keleivių vežimo paslaugas), LTG Cargo (įkurta 2018, teikia krovinių vežimo, logistikos ir ekspedijavimo paslaugas, valdo bendroves LTG Cargo Polska, LTG Wagons, LTG Cargo Ukraine), LTG Infra (įkurta 2019, valdo, prižiūri ir plečia geležinkelių infrastruktūrą), Rail Baltica statyba (įkurta 2014, įgyvendina Rail Baltica projektą), Voestalpine Railway Systems Lietuva (įkurta 1995, gamina geležinkelio iešmus), LTG Kompetencijų centras (įkurtas 2024), Geležinkelio tiesimo centras (įkurtas 2001), Geležinkelio logistikos parkas (įkurtas 2011). Atstovybės Astanoje ir Briuselyje. Įmonės Lietuvos geležinkeliai eksploatacinių kelių ilgis – 1924,3 km, iš jų – 156 km elektrifikuotų (2025). 2024 Lietuvos geležinkeliai pervežė 25,7 mln. tonų krovinių (tarptautiniai vežimai – 9,6 mln. tonų, vietiniai – 16,1 mln. tonų), 5,536 mln. keleivių (5,01 mln. vietiniais ir 0,526 mln. tarptautiniais maršrutais), pajamos 499,1 mln. eurų, grynasis pelnas 37,0 mln. eurų. 2024 pabaigoje dirbo apie 5700 darbuotojų (iš jų 733 – patronuojančioje bendrovėje).

Vilniaus geležinkelio stoties rūmai (1950, architektas Piotras Ašastinas, 1965 rekonstruoti, architektas R. Šilinskas, 2001 renovuoti, architektai V. E. Čekanauskas ir kiti)

Veikia Geležinkelių muziejus Vilniuje (įkurtas 1966 Vilniuje, 2022 atidaryta nauja ekspozicija) ir Šiaulių geležinkelių muziejus (įkurtas 1971).

Istorija

buvęs (iki 2021) bendrovės Lietuvos geležinkeliai būstinės pastatas Vilniuje (1901, architektas Tadeuszas Rostworowskis)

1991 įkurta specialiosios paskirties akcinė bendrovė, nuo 2002 akcinė bendrovė. 2006 Šilėnuose (Šiaulių rajono savivaldybė) pradėjo veikti pirmoji šalyje ilgãbėgių (iki 800 metrų) suvirinimo gamykla. Nuo 2010 Lietuvos geležinkeliai dalyvauja tarptautiniame geležinkelių transporto plėtros projekte Rail Baltica. 2017 Lietuvos geležinkelių traukos riedmenų parką sudarė 216 lokomotyvų 214 šilumvežių ir 2 garvežiai), 28 dyzeliniai, 17 elektrinių traukinių, 13 automotrisių, keleivinių vagonų parką – 214, prekinių vagonų parką – 8131 vagonas. 2017 Lietuvos geležinkeliai pervežė 52,6 mln. tonų krovinių (tarptautiniai vežimai – 37,1 mln. tonų, vidaus – daugiau kaip 15,5 mln. tonų; daugiausia naftos ir mineralinių produktų, trąšų, augalinės kilmės produktų), 4,7 mln. keleivių (3,9 mln. vidaus ir 0,8 mln. tarptautiniais maršrutais), pajamos 448,1 mln. eurų. 2018 dirbo apie 7400 darbuotojų.

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką