mokomosios priemonės
mókomosios premonės, mokymo priemonės, mokymo proceso struktūros elementai – mokymo tikslams naudojami ir mokymuisi skirti reikmenys. Skiriamos frontalaus ir individualaus mokymo priemonės. Frontalaus mokymo priemonės yra žodinės (gyvas ir spausdintas žodis – abėcėlės ir žodžių kortelės, archyvinė medžiaga, rankraščiai, vadovėliai), grafinės (lentelės, schemos, diagramos, kartogramos, žemėlapiai, brėžiniai lentoje, plakatai, paveikslai), fotografinės (nuotraukos, skaidrės, plėvelės, diafilmai, kino filmai), natūralios (mineralų pavyzdžiai, augalų, vabzdžių kolekcijos, gyvūnų mirkiniai, iškamšos, chemikalai, akvariumai, terariumai, geometrinės figūros, mašinų detalės, agregatai, dirbinių ir meno kūrinių pavyzdžiai), tūriniai natūralieji pavyzdžiai (modeliai, maketai, muliažai), techninės (garso ir vaizdo grotuvai, radijo imtuvai, diaprojektoriai, televizoriai, kompiuteriai). Individualaus mokymo priemonės yra skaitymo (raidžių kortelės, vadovėliai, knygos, žinynai, pratybų sąsiuviniai, uždavinynai, žodynai), rašymo (sąsiuviniai, tušinukai, parkeriai), skaičiavimo (lazdelės, skaičiuotuvai), braižybos (liniuotės, šablonai, skriestuvai), piešimo (pieštukai, dažai, teptukai, piešimo sąsiuviniai), darbo (rankiniai darbo įrankiai, matavimo prietaisai), gamtos pažinimo (herbariumai, atlasai, kontūriniai žemėlapiai), muzikos instrumentai (dūdelės, birbynės, metalofonas). Mokomosios priemonės turi atitikti didaktinius, ekonominius, psichologinius ir higieninius standartus.