Olga Konošenko
Konošeñko Olga 1978 01 18Vilnius, lietuvių baleto artistė, choreografė.
Išsilavinimas ir veikla
1996 baigė Vilniaus baleto mokyklą (mokėsi pas I. Kalvaitytę, J. Vymerytę). 1996–2025 šoko Lietuvos operos ir baleto teatre. 2011 baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademiją (magistro studijos; įgijo choreografo ir pedagogo profesinę kvalifikaciją), nuo 2022 čia dėsto. 2015 įkūrė Olgos Konošenko baleto studiją. Su Lietuvos nacionaliniu operos ir baleto teatru gastroliavo Danijoje, Didžiojoje Britanijoje, Egipte, Graikijoje, Ispanijoje, Italijoje, Japonijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose, Latvijoje, Lenkijoje, Nyderlanduose, Prancūzijoje, Vokietijoje ir kitose šalyse.
Olga Konošenko
Baleto vaidmenys
O. Konošenko šoka baleto spektaklyje Carmina Burana (2003, pagal C. Orffo muziką, choreografas Sin Peng Vangas, scenografas A. Jacovskis, © LATGA, 2020, kostiumų dailininkas Jérôme’as Kaplanas)
Svarbesni vaidmenys: Pelenė (S. Prokofjevo Pelenė), Raimonda (A. Glazunovo Raimonda), Alyvų fėja, Princesė Florina (P. Čaikovskio Miegančioji gražuolė), Eglė (E. Balsio Eglė žalčių karalienė), Odeta‑Odilija (P. Čaikovskio Gulbių ežeras), Imperatorė (Rusiškasis Hamletas, pagal L. van Beethoveno ir G. Mahlerio muziką), Mari, Pelių karalienė (P. Čaikovskio Spragtukas), Gundytoja (S. Prokofjevo Sūnus palaidūnas), Gamzati (L. Minkaus Bajaderė), Balerina (Raudonoji Žizel, pagal įvairių kompozitorių muziką), Karmen (Karmen, pagal G. Bizet, R. Ščedrino muziką), Caraitė (I. Stravinskio Ugnies paukštė), Emilija (A. Šenderovo Dezdemona), Silfidė (H. S. Løvenskioldo Silfidė), Ana Karenina (R. Ščedrino Ana Karenina), Olimpija (L. Delibes’o Kopelija), Marina (M. Teodorakio Graikas Zorba), Barbora (Barbora Radvilaitė, pagal įvairių kompozitorių muziką), Franciska (Žydrasis Dunojus, pagal J. Strausso muziką), Blanšeflerė (Tristanas ir Izolda, pagal R. Wagnerio muziką), Sofija, Bronislava (G. Kuprevičiaus Čiurlionis), Karmen (Carmen baletas, pagal G. Bizet muziką), Sniego karalienė (Sniego karalienė, pagal S. Prokofjevo muziką).
Dar šoko teatre Vilniaus baletas (Nastasija Filipovna – Idiotas, už šį ir Gamzati, Balerinos, Karmen vaidmenis – Auksinis scenos kryžius 2008), Klaipėdos muzikiniame teatre (Krikštamotė Droselmajer – P. Čaikovskio Spragtukas, Sinjora Kapuleti – S. Prokofjevo Romeo ir Džuljeta), Anželikos Cholinos šokio teatre A|CH. 2008 su N. Juška šoko pas de deux iš N. Čerepnino baleto Armidės paviljonas (choreografas J. Smoriginas; Cutler Majestic Theatre Bostone, Maskvos K. Stanislavskio ir V. Nemirovičiaus‑Dančenkos akademiniame muzikiniame teatre).
Kita veikla
Sukūrė projektą Trecento – nupiešk sau gyvenimą (2004–05), šokio spektaklius Renesanso paletė (2007), Linija (2011), kaip choreografė dalyvavo Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro projekte Kūrybinis impulsas (2012, 2013). Sukūrė choreografiją dramos spektakliui T. Williamso Camino Real (2023, režisierius Jonas Kuprevičius, Juozo Miltinio dramos teatre Panevėžyje). 2023 atliko Eglės vaidmenį Vaidos Striaupaitės‑Beinarienės kamerinės operos Meilės legenda spektaklyje (festivalis Šv. Jurgio meno sezonas Marijampolėje).
O. Konošenko. Olimpijos vaidmuo L. Delibes’o baleto Kopelija spektaklyje (2010, choreografas Kirillas Simonovas, dailininkas M. Šemiakinas, © LATGA / ARS, 2020)
Apdovanojimai
Auksinis scenos kryžius (2008). Lietuvos Respublikos Vyriausybės kultūros ir meno premija (2014).
1310