publicstinis láiškas, žurnalistikos žanras; laiško forma parašytas publicistikos kūrinys apie svarbias visuomeninio politinio gyvenimo problemas. Dažniausiai publicistinis laiškas būna viešas žinomo asmens kreipimasis į kitą asmenį ar žmonių grupę, asmeniniam laiškui būdinga forma perteikiant ne tik faktinę informaciją, bet ir siuntėjo mintis, jausmus. Paprastai ryškus autorinis pradas, gausu publicistinės retorikos. Skiriamos atviro laiško (kreipimasis į konkretų adresatą) ir laiško be adreso (atsišaukimo tipo kreipimasis į tautą, socialinę ar profesinę grupę) formos.
Publicistinio laiško žanras susiformavo antikos laikais. Žurnalistikoje buvo itin populiarus 18–19 amžiuje (vienas geriausių pavyzdžių – É. Zola atviras laiškas Prancūzijos prezidentui F. Faure’ui Aš kaltinu, privertęs teismą peržiūrėti A. Dreyfuso bylą). Šiuolaikinėje spaudoje publicistinio laiško žanras naudojamas retai.
Citata
Nors buvo dedamos visos pastangos laikytis citavimo stiliaus taisyklių, gali pasitaikyti tam tikrų neatitikimų. Jei turite klausimų, prašome vadovautis atitinkamu stiliaus vadovu arba kitais šaltiniais.