ròlkeris (angl. roll‑on – roll‑off – įridenti, išridenti), daugiadenis sausakrūvis laivas riedamiesiems ir ridinamiesiems kroviniams vežti. Pakraunamas ir iškraunamas horizontaliai. Rolkeriai skirstomi į specialiuosius (automobiliams, treileriams, konteineriams vežti) ir universaliuosius. Dažniausiai automobiliai į rolkerius įvažiuoja ir išvažiuoja patys. Kroviniai, sukrauti į konteinerius ant specialių platformų, vežami automobiliniais vilkikais pro laivapriekio ar laivagalio vartus, borto angas. Pagrindinį denį su krantine jungia pakeliama (pasukama) laivo aparelė. Laivo viduje kroviniams transportuoti naudojamos prievažos, liftai, transporteriai, aparelės. Rolkeris turi ventiliacijos sistemą, laivapriekyje ir laivagalyje manevringumui didinti – pagalbinius varytuvus; pagrindinis variklis – dyzelis. Pagal vežamų krovinių kiekį skirstomi į 3 klases: laivai, kurių dedveitas (laivų krovumo skalė) iki 1000 t, nuo 2500 iki 5000 t (apie 60 %) ir daugiau kaip 8000 tonų. Laivo greitis priklauso nuo vandentalpos. Rolkeriai pradėti naudoti 20 a. 6 dešimtmetyje.
Citata
Nors buvo dedamos visos pastangos laikytis citavimo stiliaus taisyklių, gali pasitaikyti tam tikrų neatitikimų. Jei turite klausimų, prašome vadovautis atitinkamu stiliaus vadovu arba kitais šaltiniais.