automobilio sankaba

sánkaba, nebėginės transporto priemonės mechanizmas įtaisams, perduodantiems mechaninę energiją iš variklio darbo mašinoms, nuo veikiančio variklio atjungti, sklandžiai sujungti ir perduoti sukimo momentą. Sukimo momentas perduodamas trinties (frikcinė sankaba), skysčio srauto (hidraulinė sankaba), magnetinio lauko (elektromagnetinė sankaba) jėga. Ratinėms ir vikšrinėms transporto mašinoms daugiausia naudojama frikcinė sankaba, sudaryta iš kelių (dažniausiai) diskų (varomasis diskas turi frikcinius antdėklus); diskus suspaudžia keliolika periferinių arba viena centrinė spyruoklė. Hidraulinė sankaba naudojama rečiau. Sudaryta iš siurbliaračio, sujungto su smagračiu, ir turbinračio, sujungto su velenu (varomoji dalis), kurie yra alyvos pripildytame rezervuare. Sankaba įjungiama į rezervuarą įleidžiant alyvą, išjungiama – ją išleidžiant. Hidraulinės sankabos įjungimo ir išjungimo trukmė gana ilga, todėl kartu su šia sankaba dažnai įtaisoma ir frikcinė sankaba. Elektromagnetinė sankaba naudojama retai – automatinėms pavarų dėžėms, vežimėliams.

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką