laivo vidinis trapas

trãpas (ol. trap – laiptelis), laivo, lėktuvo laiptai arba kopėčios (įlipti, išlipti, laive pereiti iš vienų patalpų į kitas). Laivo trapai būna vidiniai (jungia vidaus patalpas) ir užbortiniai (paradiniai – laiptai įlipti ir išlipti prieplaukoje, štorminiai – kopėčios perlipti į kitą laivą). Lėktuvo trapai būna nesavaeigiai, savaeigiai, įrengti orlaivyje. Nesavaeigį trapą sudaro karkasas su šoninėmis aptvaromis ir turėklais, laiptai ir viršutinė aikštelė. Nesavaeigis trapas turi ratus, yra nereguliuojamo aukščio. Savaeigio trapo pavara būna elektrinė arba vidaus degimo variklio. Elektrinė pavara yra nuolatinės srovės variklio, maitinamo iš akumuliatorių baterijos. Trapą sudaro vairu valdoma važiuoklė, ratų pavara, pakeliamieji laiptai, hidraulinis kopėčių pakėlimo mechanizmas, apatinė ir viršutinė aikštelės. Trapo pakėlimo aukštis nuatatomas keičiant laiptų polinkio kampą.

Trapas su vidaus degimo varikliu pavara montuojamas ant automobilio važiuoklės. Tokio trapo pagrindinės dalys yra teleskopiniai dviejų sekcijų laiptai su šoninėmis aptvaromis, turėklai. Viršutinė laiptų sekcija turi horizontalią įsodinimo aikštelę. Trapo aukštis keičiamas daugiau ar mažiau išstumiant viršutinę sekciją. Savaeigiai trapai turi ištrauktines hidraulines atramas. Lėktuve įrengtas trapas yra orlaivio liemens elementas – atidarytos keleivių durys, kurių apačia lankstiškai sujungta su liemeniu, o durų viršus nuleidžiamas ant žemės ir pakeliamas nuo jos hidrauline arba rankine pavara. Toks trapas, kaip ir durys, būna įrengtas lėktuvo liemens šone arba liemens gale.

lėktuvo nesavaeigis trapas

-laipteliai

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką