viršmarionètė, aktorius; aktoriaus vaidybos, vaidmens kūrimo tipas (būdas). 1907 anglų teatro režisierius ir scenografas E. G. Craigas viršmarionetės teoriją išplėtojo straipsnyje Aktorius ir viršmarionetė (Actor and the Über‑Marionette), bet termino reikšmės tiksliai neapibrėžė. Pasak E. G. Craigo, viršmarionetė – tai aktorius menininkas, kuris kurdamas vaidmenį nepasiduoda emocijoms ir sąmoningai kontroliuoja kūrybinį procesą, geba tapti spektaklio sumanymo dalimi. Paskelbus viršmarionetės teoriją kilo ginčų ir diskusijų, imta protestuoti prieš aktoriaus svarbos scenoje neigimą, prieš pastangas aktorių paversti bedvase marionete, aklai vykdančia režisieriaus valią. Viršmarionetės teorija turėjo daug įtakos pasaulio dramos ir lėlių teatro raidai.
L: E. G. Craig Aktorius ir viršmarionetė / Lėlė ir kaukė Vilnius 1999.
Citata
Nors buvo dedamos visos pastangos laikytis citavimo stiliaus taisyklių, gali pasitaikyti tam tikrų neatitikimų. Jei turite klausimų, prašome vadovautis atitinkamu stiliaus vadovu arba kitais šaltiniais.