Marker Chris (Krisas Markèras), tikr. Christian François Bouche-Villeneuve 1921 07 29Neuilly-sur-Seine (prie Paryžiaus) 2012 07 29Paryžius, prancūzų kino režisierius, rašytojas, fotografas. Studijavo filosofiją pas J.‑P. Sartre’ą. Dalyvavo II pasauliniame kare, po karo reiškėsi kaip žurnalistas. 1966 įkūrė radikalių kairiųjų pažiūrų filmų kūrėjų susivienijimą SLON. Filmus (daugiausia dokumentiką) pradėjo kurti 6 dešimtmetyje. Tarptautinį pripažinimą pelnė trumpametražiu futuristiniu filmu Pylimas (La Jetée 1962). Žymesni filmai: Statulos taip pat miršta (Les Statues meurent aussi, su A. Renais, 1953), Laiškas iš Sibiro (Lettre de Sibérie 1957), Sekmadienis Pekine (Dimanche à Pekin 1956), Mūšio aprašymas (Description d’un combat 1960, Berlyno kino festivalio prizas 1961), cinéma-vérité metodu sukurtas Graži gegužė (Le Joli mai 1963, Venecijos kino festivalio prizas 1963), 6 minučių trukmės Žunkopija (Junkopia 1981, Cezaris 1983), fikcinės dokumentikos filmas Be saulės (Sans soleil 1983). Ch. Markero iniciatyva ir jam vadovaujant su žymiais prancūzų kinematografininkais (A. Renais, J.-L. Godard’u ir kitais) sukūrė politiškai angažuotą filmą Toli nuo Vietnamo (Loin du Vietnam 1967). Kūryboje nagrinėjo aktualias politines, humanistines temas. Filmams būdinga sarkastiška polemika, didaktika, kino raiškos priemonių paieškos, išradingas montažas. Dokumentikoje ryšku vaidybiniai elementai. Ch. Markeras kūrė videoinstaliacijas, poetinę eseistiką, menines akcijas, rengė fotografijos parodas, kuriose eksponuojami Ch. Markero filmų kadrai, per keliones po pasaulį užfiksuoti politinių demonstracijų vaizdai, kita.

1933

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką