Narušýtė Agnė 1970 06 26Vilnius, lietuvių dailėtyrininkė, muziejininkė. Dr. (hum. m., 2005).

Išsilavinimas ir veikla

1993 baigė Vytauto Didžiojo universitetą (menotyros bakalauro studijas), 1995 – Centrinį Europos universitetą Prahoje (dailės ir architektūros istorijos ir filosofijos magistro studijas). 1995–96 Newcastle’io universitete Newcastle upon Tyne studijavo kino teoriją. 1988–89 dirbo Techninės estetikos instituto Vilniaus filiale. 1997–2006 dirbo Lietuvos dailės muziejuje (tyrinėjo muziejaus fotografijos rinkinį, kuravo parodas). Nuo 1997 dėsto (su pertrauka) Vilniaus dailės akademijoje, 2009–14 Dailės istorijos ir teorijos katedros vedėja; profesorė. 1998–2000 ir 2014–16 (redaktorė) dirbo savaitraštyje 7 meno dienos, 2000–01 – Lietuvos televizijoje (laidų Kultūros spąstai ir Kūrybos metas redaktorė), 2006–09 Edinburgo Napierio universiteto mokslo darbuotoja. Nuo 2023 Lietuvos nacionalinių kultūros ir meno premijų komisijos narė.

Agnė Narušytė

Knygos

Pagrindinės mokslinių interesų sritys: fotografijos istorija ir teorija, politinio protesto, lyčių, atminties, laiko patirties, ekologinės minties problematika fotografijoje, šiuolaikiniame mene. Parašė monografijas Nuobodulio estetika Lietuvos fotografijoje (2008, anglų kalba pavadinimu The Aesthetics of Boredom: Lithuanian Photography 1980–1990 2010), Camera obscura: Lietuvos fotografijos istorija: 1839–1945 (su M. Matulyte, 2016), Chronometrai: Įsivaizduoti laiką, arba Chronopolitika, heterochronija ir greitėjančio pasaulio patirtys Lietuvos mene (2021), knygą Lietuvos fotografija: 1990–2010 (2011), Post Ars partitūra (su kitais, 2017), parengė leidinį Fotografijos, istorijos, žemėlapiai (su V. Michelkevičiumi, L. Michelkeviče, 2007). Sudarė fotografijos, šiuolaikinio meno albumų (Algimantas Aleksandravičius: Lietuvos dailininkų portretai 2000, Romualdas Rakauskas: Fotografijos 2009, Gintautas Trimakas 2016, su Gyčiu Skudžinsku, G. Trimaku, Savanoriai: fotografinė atmintis, su K. Grigaliūnu, Agnė Narušytė, Aleksas Andriuškevičius, Robertas Antinis, Česlovas Lukenskas, Gintaras Zinkevičius: Post Ars partitūra, abi 2017, Remigijus Pačėsa: Shtai, su Gintaru Zinkevičiumi, Dainius Liškevičius: Labyrinthus, abi 2018, Foto Vėros Šleivytės 2020, su Milda Dainovskyte), knygą Lietuvos menininkės: Vizualiųjų menų kūrėjos nuo XX a. pradžios iki šių dienų (2022, ir straipsnių viena autorių), tęstinio leidinio Lietuvos fotografija: vakar ir šiandien (2000–01) viena autorių. Paskelbė fotografijos, šiuolaikinio meno istorijos ir teorijo straipsnių lietuvių ir užsienio spaudoje.

Parodos

Nuo 2002 kuruoja fotografijos, šiuolaikinio meno parodas. Parodų Lietuvos fotografijos dešimtmečiai 1945–1990 (2002 Vilniuje), Saviobjektai (su R. Pileckaite, D. Tumpyte, 2006), Kitur / Elsewhere (su L. Butkute, 2008 Londone), (Re)kolekcija (2009 Jeruzalėje), Nuobodulys (su E. Deltuvaite, 2010), šiuolaikinio meno parodos Post Ars. Partitūra (su Julija Fomina, 2016), Chronometrai (su Gintaru Zinkevičiumi, 2019), R. Pačėsos individuali paroda Geltona gulbė neatplauks (su Gintaru Zinkevičiumi, 2017), kolektyvinė paroda Saldus ateities prakaitas (su Laima Kreivyte, Jolanta Marcišauskyte‑Jurašiene, Ieva Mazūraite‑Novickiene, Egle Mikalajūne, 2019), Naujas žvilgsnis į XX a. II pusės –XXI a. Lietuvos dailę (nauja Lietuvos dailės ekspozicija Nacionalinėje dailės galerijoje Vilniuje, su L. Jablonskiene, Laima Kreivyte, Jolanta Marcišauskyte‑Jurašiene, 2019), Aurelijos Maknytės Gamtos kabinetai (2020) kuratorė. Parengė fotografijos ir šiuolaikinio meno parodų katalogų.

Apdovanojimai

Lietuvos Respublikos Vyriausybės kultūros ir meno premija (2019). Lietuvos nacionalinė premija (2021).

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką