A. Magnani (centre). Madalenos Čekoni vaidmuo filme Pati gražiausia (1951, režisierius L. Visconti; Marija Čekoni – T. Apicella, Spartakas Čekoni – G. Renzelli)

Magnani Anna (Ana Manjãni) 1908 03 07Roma 1973 09 26Roma, italų aktorė. Mokėsi Romos dramos meno akademijoje. Iš pradžių dainavo naktiniuose klubuose, vaidino teatre, epizodinius vaidmenis kine. Pirmasis svarbus vaidmuo kine – Madalena Tentini-Loreta Prima režisieriaus V. De Sicos komedijoje Teresa Venerdi (1941). Po Pinos vaidmens italų neorealistinio kino manifestu tapusioje režisieriaus R. Rossellini juostoje Roma – atviras miestas (1945) sulaukė tarptautinio pripažinimo, buvo laikoma aktore, galinčia geriausiai perteikti italų neorealistinio kino (neorealizmas kine) idėjinius ir estetinius principus, ryškiausia temperamentingos italų moters paveikslo įkūnytoja. Kiti svarbūs vaidmenys: Andželina Bianki (Gerbiamoji Andželina 1947, režisierius L. Zampa, Venecijos kino festivalio prizas), Moteris–Nani (Meilė 1948, režisierius R. Rossellini), Madalena Čekoni (Pati gražiausia 1951, režisierius L. Visconti), Kamila (Auksinė karieta 1952, režisierius J. Renoiras), Serafina Dele Rozė (Tatuiruotoji rožė 1955, režisierius D. Mannas, Oskaras 1956), Džoja (Laukinis vėjas 1957, režisierius G. Cukoras, Berlyno kino festivalio prizas 1958), Mama Roma (Mama Roma 1962, režisierius P. P. Pasolini). 8 dešimtmetyje vaidino daugiausia teatre ir televizijos filmuose. Vaidyba labai temperamentinga, būdinga išgyvenimų nuoširdumas ir tikrumas, dramatizmas derinamas su komiškais elementais, epinis didingumas su subtiliais individualaus charakterio bruožais.

1933

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką