Rossellino Antonio (Antonijus Roselnas), tikr. Antonio Gamberelli 1427Settignano (prie Florencijos) apie 1479Florencija, italų skulptorius. Vienas ryškiausių Florencijos Renesanso atstovų. B. Rossellino brolis; manoma, pas jį ir mokėsi. Apie 1460 įkūrė savo dirbtuvę. Užsakovai buvo Bažnyčia ir aristokratija.

A. Rossellino. Švč. Mergelė Marija su Kūdikiu (stiukas, 1450–75, Valstybinis muziejus Amsterdame)

A. Rossellino kūryboje žymu Donatello įtaka, skulptūroms būdinga laisva kompozicija, harmoningos, aiškios formos, šviesšešėliai. Išplėtojo portreto žanrą, būdinga ryški psichologinė charakteristika, dėmesys detalėms, antikos įtaka. Kūrė subtilius, gausiai dekoruotus reljefus ryškiais kontūrais. Svarbiausi kūriniai: Portugalijos kardinolo koplyčios skulptūros (Šv. Minjato bazilikoje Florencijoje, 1466), palaimintojo Marcolino da Forlì relikvijorius (Forlì, 1458). Sukūrė marmurinių biustų: Giovanni Chellini (1456), Matteo Palmieri (1468), Jaunas šv. Jonas krikštytojas (apie 1470), Moters portretas, daug reljefų: Madona su Kūdikiu (apie 1450), Madona su Kūdikiu ir angelais, arba Altmano madona (apie 1460), Filippo Lazzari mokymas (Šv. Dominyko bažnyčioje Pistojoje, 1464), Madona su Kūdikiu ir kerubu (apie 1475), Madona del Latte (F. Neri antkapiui Šv. Kryžiaus bazilikoje Florencijoje, 1478), tris reljefines plokštes Prato katedros sakyklai (1473); t. p. skulptūrų (Šv. Sebastijonas 1470), fontanų.

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką