A. Gentileschi. Autoportretas, arba Tapybos alegorija (fragmentas; aliejus, apie 1638–39, Karališkoji kolekcija Londone)

A. Gentileschi. Autoportretas, arba Tapybos alegorija (aliejus, apie 1638–39, Karališkoji kolekcija Londone)

Gentileschi Artemisia (Artemizija Džentilèski) 1593 07 08Roma 1654 ar vėliauNeapolis, italų tapytoja. O. Gentileschi duktė. Baroko atstovė. Mokėsi pas Caravaggio Romoje. 1612–21 ir 1625–26 gyveno Romoje, nuo 1626 – Neapolyje. 1638–40 (ar 1641) lankėsi Londone.

Kūryba

Nutapė istorinių, mitologinių kompozicijų (dažni Juditos istorijos motyvai), nedidelio formato portretų, natiurmortų. Būdinga fragmentinė kompozicija, figūros vaizduojamos iš arti, trimatė forma modeliuojama šešėliavimo efektais (dažniausiai dirbtinio šaltinio skleidžiamos šviesos). Svarbesni paveikslai: Švč. Mergelė Marija su Kūdikiu (apie 1609), Zuzana ir seniai (1610), Judita ir jos tarnaitė su Holoferno galva (1620, 1625), Marija Magdalietė (1613–20), Apreiškimas (1630), Jono Krikštytojo gimimas (apie 1635), Autoportretas kaip tapybos alegorija (1638–39). A. Gentileschi buvo pirmoji italų amžininkų pripažinta moteris dailininkė. 20 a. susidomėta A. Gentileschi kūryba (ypač tyrinėjant feministinę dailę), 1984 Paryžiuje išleisti jos Laiškai, 1991 Florencijoje surengta kūrybos paroda.

A. Gentileschi. Estera prieš Ahasverą (aliejus, Metropolitano meno muziejus Niujorke)

2635

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką