Claes Oldenburg

Oldenburg Claes (Klesas Òldenburgas) 1929 01 28Stokholmas, Jungtinių Amerikos Valstijų dailininkas. Vienas poparto judėjimo lyderių. Nuo 1936 gyvena Jungtinėse Amerikos Valstijose (nuo 1956 – Niujorke). 1950 baigė meno ir literatūros studijas Yale’io universitete, 1952–54 studijavo dailę Čikagos meno institute.

Kūryba

Ankstyvojoje kūryboje ryšku ikiistorinės dailės, komiksų, graffiti, mėgėjų meno, J. Dubuffet kūrybos įtaka. 6–7 dešimtmetyje nutapė ekspresionistinių figūrinių kompozicijų, sukūrė papjė mašė skulptūrų, iš jų, derindamas su rastais daiktais, sukūrė instaliacijų ir environmentų (Parduotuvė 1961, Miegamojo komplektas 1963). Surengė performansų ir hepeningų (Ray Gun teatras 1962, Masažas 1966). Iš plastiko ir audinio sukūrė skulptūrų – padidintų buities daiktų, pramoninių gaminių, maisto produktų muliažų (Pyragaičių vitrina, Milžiniškas sumuštinis, abu 1962), vadinamųjų minkštų skulptūrų (Minkštas tualetas 1966, Minkštas altas 2002), multiplių (Profilio oro srovė 1969).

Nuo 8 dešimtmečio vidurio su žmona Coosje van Bruggen sukūrė specifinės vietos kūrinių, kuriuose banalius daiktus pateikia kaip didingus, iškelia objektą iš įprasto konteksto, analizuoja jo santykį su aplinka (Skalbinių segtukas 1976, Filadelfijoje, Žibintuvėlis 1981, Nevados universitete Las Vegase, Numestas ledų kūgis 2001, Neumarkt galerie prekybos centre Kölne). Kūriniams naudojamos pramoninės medžiagos, būdinga preciziškas, pramoninę gamybą imituojantis atlikimas, ironiškai interpretuojant kasdienybės įvaizdžius ir buities daiktus kvestionuojama tradicinė skulptūros samprata, su humoru žvelgiama į materialiąją, vartotojišką kultūrą. Dalyvavo Venecijos bienalėje (1964, 1997), parodoje Documenta Kasselyje (1968, 1972, 1977, 1982).

C. Oldenburg. Šaukštas-tiltas ir vyšnia Minneapolyje (su C. van Bruggen; nerūdijantysis plienas, aliuminis, 1988)

2271

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką