Radavičitė Diana 1958 08 20Panevėžys, lietuvių grafikė. 1982 baigė Lietuvos dailės institutą. Nuo 1983 dalyvauja parodose Lietuvoje ir užsienyje (Lenkijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Meksikoje, Japonijoje, Indijoje), individualios Skövdėje (1990), Düsseldorfe (1994, 2005), Taline (1998), Klaipėdoje (2001), Rygoje, Boråse (abi 2003), Strasbūre (2004), Göteborge (2009, su vyru S. Valiumi), Kaune (2010), Vilniuje (2013; 2017 – su V. Lingiu), Anykščiuose (2016).

Dirba estampo, tapybos, dailininko knygos, knygos‑objekto srityse, kuria rankų darbo popieriaus objektus (EQUILIBRIS 1998). Kūrybiniai sprendimai dažniausiai paremti įvairių technikų derinimu ir savita, originalia raiška: popieriuje išdegintos skylės, žurnalų iškarpos, užrašai, lino veltinis, skaitmeniniai vaizdai, fotografijų motyvai, plastikas, permatomi, vienas kitą dengiantys popieriaus lakštai sukuria daugiasluoksnio, virpančio ir daugiareikšmio vaizdo įspūdį.

D. Radavičiūtė. Kiekvienas, į ką pažvelgiu, tampa manimi… (autorinė technika; © LATGA, 2020)

Kūryboje ieško mentalinio pasaulio ir materialios tikrovės ryšio, naudoja bendrakultūrinių ir individualių simbolių derinius, universalius vaizdinius ir kalbinius žaismus, įkūnijančius emocinį santykį su praeitimi bei civilizacijos ir kultūros sluoksniais. Svarbiausi kūrinių ciklai: Restauracija (1986), Diena prieš mūsų erą (1994), Sala III (1998), Mano antroji pusė (2003), Atminties dublikatai (2006), Gravitacija (2008), Seserys, Apie šį bei tą (abu 2010). Iliustravo knygų: V. Žilinskaitės Tik niekam nesakyk (1988), V. Katiliaus Naktis alyvų krūme (1991), R. L. Stevensono Daktaras Džekilas ir misteris Haidas (Dr. Jekyll und Mr. Hyde 1992), Brolių Grimmų Pasakos‑IV (Fairytales‑IV), J. Jankaus Auksinis vabaliukas (abi 1997), A. Karosaitės Asilėlis (1999). Kūrinių turi Lietuvos nacionalinis dailės muziejus.

3100

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką