Formulės‑E emblema

Formulė‑E, FE, elektrinių automobilių žiedinės lenktynės, pasaulio čempionatas.

Taisyklės

Siekiant taupyti lėšas, visos lenktynių sudedamosios dalys (treniruotė, kvalifikacija, lenktynės) vyksta vieną dieną, komandoms leista savo automobilius parduoti dar dviem kitoms ekipoms (sandorių suma ribojama iki 350 000 eurų). Startuojama praėjus ne mažiau 3 valandoms po kvalifikacijos pabaigos. Trukmė – 45 minutės plius vienas ratas. Praėjus 15 minučių po lenktynių starto skelbiami 5 lenktynininkai, gavę daugiausia sirgalių balsų FanBoost sistemoje, jie turi teisę 5 sekundėms papildomai panaudoti vienkartinį galios padidinamą iki 200 kilovatų. Nuo 5 sezono lenktynėse naudojama naujas vadinamasis atakos režimas: lenktynininkai gauna papildomą 25 kW galią nuvažiavę specialiu ruožu. Ruožo ilgis ir vieta skelbiama tik prieš pat lenktynes, kad komandos negalėtų jo įskaičiuoti į savo lenktynių strategiją. Draudžiama lenktynių metu keisti padangas, jos pagamintos taip, kad atlaikytų visą lenktynių distanciją (nuo 2017–18 sezono padangas keisti įmanoma tik joms prakiurus).

Formulės‑E Antofagasta Minerals Santiago etapo startas (2019 01 26 Santjagas, Čilė)

Apdovanojami asmeninės ir komandinės įskaitos nugalėtojai, taškai skiriami 10 pirmųjų (25–18–15–12–10–8–6–4–2–1), už pole poziciją (pirmąją starto vietą) skiriami 3 taškai, už greičiausią ratą – 1 taškas (jei finišuota pirmame dešimtuke).

Istorija

2012 gruodį Roma tapo pirmuoju miestu Europoje ir antruoju pasaulyje (po Rio de Žaneiro), kuris paskelbė apie Formulės‑E lenktynes savo trasoje. Dar lapkritį užsakyti 42 elektriniai automobiliai, variklius jiems įsipareigojo tiekti Formulės-1 McLaren komanda. Automobilius 10 mėn. kūrė kompanijos Spark Racing Technologies, McLaren Electronic Systems, Williams, Dallara, Renault.

2013 03 Tarptautinė automobilių federacija (pranc. Fédération Internationale de l’Automobile, FIA) paskelbė pirmojo sezono tvarkaraštį su starto vietomis 10 miestų: Londone, Los Andžele, Majamyje, Putradžajoje, Buenos Airėse, Bankoke, Berlyne, Monake, Punta del Estėje (Urugvajus), Honkonge (Roma, Rio de Žaneiras, Pekinas įrašyti kaip kandidatai kitiems sezonams).

2013 05 15 paskelbta apie pirmąjį Formulės‑E automobilį Spark‑Renault SRT 01E, kurį pagamino prancūzų bendrovės Spark Racing Technology ir Renault. Automobilio variklio galia buvo 200 kW, 100 km/h greitį pasiekė per 3 sekundes, ribotas didžiausias greitis 225 km/h. 2014 09 12 oficialiu Formulės‑E partneriu tapo BMW kompanija, jos elektriniai automobiliai BMW i8 ir BMW i3 tapo lydinčiaisiais saugos automobiliais. Pirmasis 2014–15 Formulės‑E sezonas prasidėjo rugsėjo 13 d. Pekine, baigėsi birželio 28 d. Londone, 1 sezono čempionu tapo brazilas Nelsonas Piquet (buvęs Formulės‑1 lenktynininkas). 2018 03 06 pristatytas antros kartos Formulės‑E automobilis Spark SRT05e, jo variklio didžiausia galia siekia 250 kW, lenktynėse – 200 kW, didžiausias pasiekiamas greitis 280 km/val., 100 km/h greitį šis automobilis pasiekia per 2,8 sekundės.

Jean‑Éricas Vergne (DS Techeetah komanda) išbando antros kartos Formulės‑E automobilį Spark SRT05e Ricardo Tormo trasoje Valensijoje (2020 12 01)

Čempionai

1

3216

Formulė E

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką