Gérard Fromanger

Fromanger Gérard (Žeraras Fromanž) 1939 09 06Jouars‑Pontchartrain (Yvelines’o departamentas) 2021 06 18Paryžius, prancūzų menininkas. Dailę studijavo Aukštojoje nacionalinėje dailės mokykloje (École nationale supérieure des beaux‑arts) ir Didžiosios lūšnos akademijoje (Académie de la Grande Chaumière; abi Paryžiuje). 20 a. 7 dešimtmetyje priklausė prancūzų menininkų grupei Nouvelle Figuration. Aktyviai dalyvavo 1968 Paryžiaus politiniuose įvykiuose, sukūrė gatvės skulptūrų, plakatų, litografijų serijas Raudonas albumas, Italų bulvaras (prisidėjo prie improvizuotos spaustuvės Atelier Populaire de l’École des Beaux Arts veiklos); bendravo su režisieriumi J.‑L. Godardʼu (trumpametražis filmas Film‑tract No: 1968 ir kiti), filosofais M. Foucault, G. Deleuze’u, F. Guattari.

Kūryba

Kūrė tapybą, skulptūrą, grafiką, koliažus, fotografiją, kiną. Ankstyvuoju kūrybos laikotarpiu menininką veikė A. Giacometti, Césaro, J. Prévert’o kūryba. Tapyboje ir grafikoje G. Fromanger plėtojo poparto ir fotorealizmo idėjas bei stilistiką, domėjosi kino ir tapybos suartinimo galimybėmis. Pagrindinės jo temos – miesto (Paryžiaus) gyvenimas, vartotojiškoji rutina. Ankstyvieji paveikslai grįsti fotografija, dokumentiškai tikslūs, netiesiogiai perteikia emocinę būseną – individo būvį minioje, skubą, suvienodėjimą ir susvetimėjimą. Monochrominiame urbanistiniame fone vaizduojami trafaretiniai žmonių siluetai, jie išskirti ryškiomis spalvomis (vyrauja raudona, t. p. dažnai atsikartoja paties tapytojo, kaip stebėtojo, juodos spalvos figūra), susipina vitrinų, manekenų ir kasdienybės vaizdai; ryšku politinių nuostatų išraiška (paveikslų serijos Grey Nude 1971, Viskas turi dingti 1971, Italų bulvaras 1972, litografijų serija Tapytojas ir modelis 1971–73).

G. Fromanger. Egipto violetinė. Tapytojas ir jo modelis (aliejus, 1972, Paryžiaus moderniojo meno muziejus)

20 a. 8 dešimtmečio pabaigoje G. Fromanger drobių formatas padidėjo, jose atsirado abstrakčių elementų – vibruojančių linijų ir spalvų, kuriančių vaizdų antplūdžio, vizualinės energijos įspūdį (M. Foucault, J.‑P. Sartreʼo portretai iš serijos Spindintieji 1976; serijos Questions 1976–77, Quadrichromies 1992–93, Šalta ir karšta 2008, serija Bastilijos aikštės motyvais, nuo 8 dešimtmečio).

Sukūrė scenovaizdžių ir kostiumų baletams (baletas pagal K. Stockhauseno kūrinį Hymnen, 1970 ir 2007), videomeno kūrinių.

Parodos

G. Fromanger kūrybos retrospektyvinių parodų surengta Prancūzijoje, Šveicarijoje, Italijoje, Belgijoje, Liuksemburge, Korėjos Respublikoje, Kuboje, Kinijoje.

2648

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką