vieniniai iešmai

iẽšmas, įrenginys geležinkelio, tramvajaus riedmenims nukreipti iš vieno kelio į kitą. Būna vieniniai (paprastieji, simetriniai, nesimetriniai; labiausiai paplitę), sudvejintieji (susidedantys iš vienas paskui kitą sumontuotų vieninių iešmų) ir kryžminiai (susidedantys iš vienas prieš kitą sumontuotų vieninių iešmų). Geležinkelyje dažniausiai įrengiami vieniniai iešmai. Juos sudaro du rėminiai bėgiai (standartinio ilgio bėgiai arba jų atkarpos), dvi smailės (bėgiai su vienu nusmailintu galu, glotniai prigludusiu prie rėminio bėgio), kryžmė su šerdimi ir dviem atlankomis (tarp šerdies ir atlankų yra griovelis, kuriuo rieda riedmenų ratai), jungiamieji bėgiai, jungiantys kryžmę (jos atlankas) su rėminiais bėgiais (per smailes), du gretbėgiai, nukreipiantys riedmenų ratus į atitinkamą kryžmės griovelį, perjungimo mechanizmas, perstumiantis smailes prie reikiamo jungiamojo bėgio, ir tašai, prie kurių tvirtinamos iešmo detalės. Perjungimo mechanizmas valdomas centralizuotai pneumatine pavara (stotyse, sąstato sudarymo kalneliuose), rečiau rankiniu būdu – iešmininko (toli nuo svarbesnių geležinkelio mazgų).

vieninio iešmo schema: 1 – iešmo tašai, 2 – perjungimo mechanizmas, 3 – smailės, 4 – rėminiai bėgiai, 5 – gretbėgiai, 6 – kryžmės atlanka, 7 – šerdis

3149

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką