kokýbės vadymas, vadyboje – organizacijos veikla, nukreipta kokybės reikalavimams įvykdyti.

Kokybės valdymo samprata keitėsi plėtojantis kokybės vadybos mokslui ir praktikai. Pavyzdžiui, kokybės vadybos specialisto J. Jurano (Jungtinės Amerikos Valstijos) nuomone, kokybės valdymas yra reguliavimo procesas, kai įvertinama veiklos kokybė, lyginama su standartais ir stengiamasi pašalinti neatitikimus (skirtumus), kokybės valdymas pagal tarptautinį kokybės standartą ISO 9000:2000 – vadybos dalis, sutelkta kokybės reikalavimams organizacijoje įvykdyti.

Kokybės valdymas apima kokybės planavimą, stebėjimą, procedūrų taikymą, kontrolę ir savikontrolę, proceso veiklos duomenų analizę, kokybės užtikrinimą, kokybės vadybos sistemų diegimą.

Kokybės valdymo objektas – gavinys (žaliavos, medžiagos ir kita), procesas ir jo rezultatas, tai yra produktas.

Kokybės valdymas remiasi veiklos standartais, planais, normomis (reikalavimais), objekto, jo rodiklių ar veiklos kriterijų parinkimu, objekto tyrimu (matavimu), jo rezultatų ir reikalavimų palyginimu, rezultatų analizavimu ir vertinimu, lyginimo išvadomis, tai yra sprendimais apie objekto koregavimo veiksmus. Veiklos tikslai, planai ir standartai, kuriais remiasi procesas, privalo būti realūs. Kokybės valdymas turi būti laiku ir rūpestingai atliekamas, objektyvus, lankstus. Gali turėti tris vadinamuosius kontūrus: parametrinį (tikslinės paskirties; apima konstrukcijos technologiškumą, patikimumą, pataisomumą, ekonomiškumą ir kita), funkcinį (poreikių, produkcijos techninio lygio ir kokybės prognozė, produkcijos kokybės gerinimo planavimas, produkcijos kokybės reikalavimų normavimas ir kita) ir organizacinį darbinį (darbo kolektyvo santykių prognozavimas, darbo organizavimo planavimas, darbo kokybės vertinimas ir kita).

2344

1761

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką