kompiuterinis žaidimas

įvairūs kompiuteriniai žaidimai

pirmasis kompiuterinis žaidimas OXO: Game of Naughts and Crosses (1952)

kompiuternis žaidmas, programinė ir techninė kompiuterio įranga, skirta poilsiui, pramogai, mokymui. Žaidžiama po vieną, dviese arba keliese. Žaidimo veiksmas valdomas klaviatūra, pele, vairasvirte ar kitu duomenų įvesties įrenginiu. Pagal žaidimo pobūdį kompiuteriniai žaidimai skirstomi į veiksmo, sporto, loginius, mokomuosius, strateginius ir imitacinius. Žaidžiant veiksmo žaidimus (pvz., Doom, Quake, Counter Strike) žaidėjas atlieka pagrindinio veikėjo vaidmenį. Žaidimo tikslas – šalinti priešininkus ir kliūtis, pasiekti tarpinį arba galinį tašką ar nugalėti kuo daugiau priešininkų. Sporto žaidimai imituoja tradicines, pvz., futbolą, golfą, įvairias lenktynes arba fantastines sporto šakas. Loginių žaidimų tikslas – teisingai surinkti visus žaidimo elementus į visumą (prie jų priklauso įvairios dėlionės) arba juos (pvz., kortas, šachmatus) tikruoju laiku dėlioti tam tikru būdu, spręsti galvosūkius. Žaidžiant strateginius (t. p. karinius) žaidimus (pvz., Civilizacija, Warcraft, Starcraft) žaidėjas turi numatyti, kaip išnaudoti turimus išteklius, juos naujinti, optimaliai planuoti ir valdyti nuo jų priklausančius veiksmus. Imitaciniai kompiuteriniai žaidimai (pvz., Flight Simulator, SimCity) imituoja tam tikrus techninius (pvz., laivus), socialinius ekonominius (miestą, gamyklą) objektus. Žaidimų tikslas – išmokti valdyti objektus, rasti optimalius jų valdymo būdus. Mokymui, modeliavimui, žaidimui skirti imitatoriai vienas nuo kito skiriasi techninės įrangos sudėtingumu ir galimybėmis. Plečiantis kompiuterių tinklams ir internetui paplito tinklo žaidimai, kuriuose žaidėjo partneriai ir varžovai yra ne tik žaidimo programine įranga valdomi veikėjai, bet ir realūs žaidėjai. Tokie kompiuteriniai žaidimai sujungia žaidėjus į virtualią žaidimo sceną. Dažnai organizuojami net šių žaidimų (pvz., Quake, Counter Strike) turnyrai. Būna dar kompiuterinių žaidimų, kai žaidimas ir žaidėjų duomenys saugomi interneto tarnybinėje stotyje, o žaidėjas gali žaisti bet kuriame kompiuteryje, sujungtame su internetu (pvz., toks yra strateginis interneto žaidimas Fatelords). Atsiradus galingesniems kompiuteriams imta naudoti kompiuterinę grafiką.

Pirmuoju kompiuteriniu žaidimu laikoma Kembridžo universiteto studento Alexanderio Shafto Douglaso 1952 sukurta programa OXO: Game of Naughts and Crosses, parašyta kaip mokslinis darbas, tiriantis žmogaus ir kompiuterio sąveiką.

2727

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką