Lietuvos miesto transportas

Lietuvõs miẽsto transpòrtas

19 a. Vilniuje ir Kaune kaip miesto transporto priemonės pasirodė karietos ir diližanai. 1892–1929 Kaune, 1893–1915 Vilniuje veikė arklių traukiamas tramvajus (arklinis tramvajus), vadinamoji konkė. Pirmieji automobiliai gatvėse pasirodė 19 a. pabaigoje–20 a. pradžioje. 1904 Klaipėdoje pradėjo veikti elektrinis tramvajus (veikė iki 1934, dvi linijos su atšaka jungė uostą ir geležinkelio stotį su miesto centru ir priemiesčiais, bėgių kelio ilgis buvo apie 15 kilometrų). 1926 Vilniuje, 1929 Kaune ir Klaipėdoje pradėjo kursuoti keleiviniai autobusai. 20 a. 4 dešimtmetyje Kaune įrengti du lynais traukiami funikulieriai, pasirodė pirmieji taksi. Po Antrojo pasaulinio karo pirmieji autobusai pradėjo važinėti 1946, taksi – 1947 Vilniuje. Pirmieji troleibusai paleisti 1956 Vilniuje ir 1966 Kaune. 1950–2016 Lietuvos miesto transporto priemonėmis pervežtų keleivių skaičius parodytas lentelėje. 2016 Lietuvos miestuose autobusais ir troleibusais pervežta daugiau kaip 378,8 mln. keleivių daugiau kaip 1364,4 mln. kilometrų atstumu.

Lent. Pervežta keleivių Lietuvos miesto viešuoju transportu 1950–2016* (mln.)
Metai Pervežta autobusais** Pervežta troleibusais
1950 35,3 0,4
1960 188,1 36,9
1970 523,7 145,1
1975 628,6 189,3
1980 670,1 253,6
1990 474,4 303,1
1995 405,7 272,5
2000 258,3 159,3
2006 328,0 133,5
2010 268,7 111,8
2016 291,5 87,4

* Lietuvos statistikos metraščių ir Lietuvos statistikos departamento duomenys

** įskaitytas keleivių vežimas tarpmiestiniais maršrutais, ir nuo 2000 – maršrutiniais taksi

139

2271

38

miesto transportas

miesto transportas

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką