mažmennė káina, kaina, kuria individualūs vartotojai nedideliais kiekiais perka prekes iš mažmeninės prekybos įmonių.

Mažmeninę kainą sudaro didmeninė kaina, kuria mažmeninės prekybos įmonės perka prekes iš gamintojų ar didmenininkų, ir prekybinis antkainis. Kainų skirtumo pajamos padengia mažmeninės prekybos išlaidas ir sudaro mažmenininkų pelną. Mažmeninės prekybos įmonė gali nustatyti vienodą tam tikros rūšies prekių kainą visiems vartotojams arba siūlyti įvairių nuolaidų (perkantiems didesnį prekių kiekį, lojalumo korteles turintiems nuolatiniams pirkėjams ir kita). Mažmeninės kainos dydį lemia prekių paklausa ir pasiūla, taip pat įtakos turi sezoniškumas (daugiausia maisto prekėms), valstybiniai mokesčiai (akcizai, muitai). Per ūkio krizes sparčiai didėjant kainoms arba susidarius vartojimo prekių deficitui, mažmenines kainas gali reguliuoti valstybė, siekdama apsaugoti vartotojų interesus.

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką