Milena Pirštelienė

Pirštelenė Milena 1969 03 23Vilnius, lietuvių keramikė. 1996 baigė Vilniaus dailės akademiją. Nuo 1996 dalyvauja parodose ir simpoziumuose Lietuvoje ir užsienyje (Lenkijoje, Suomijoje, Latvijoje, Rusijoje, Italijoje, Portugalijoje, Jugoslavijoje); individualios parodos Vilniuje (1999, 2003; 2019 – su A. Šemberaite, 2020), Klaipėdoje (2002), Daugpilyje (2022). Tarptautinės mažųjų keramikos formų parodos Puodukas Vilniuje viena kuratorių (2017, 2018, 2021). Pelnė apdovanojimų: Vilniaus keramikos meno bienalės II premija (2014 ir 2016) ir L. Strolio (pagrindinė) premija (2018), Baltijos šalių šiuolaikinės keramikos parodos Pavasaris I premija (2016), Baltijos šalių šiuolaikinės keramikos parodos Pamati/Basics I premija Lietuvos kategorijoje (M. Rothko meno centras Daugpilyje, 2019). 2019 ir 2021 Lietuvos kultūros taryba menininkei paskyrė individualią valstybės stipendiją.

Kūryba

Iš balto molio, akmens masės ir porceliano M. Pirštelienė kuria konceptualią, dekoratyvinę ir funkcionalią keramiką. Būdinga savistaba, pasąmonės vaizdinių, vidinių išgyvenimų ir aplinkos įspūdžių perteikimas, pabrėžta prasminė potekstė, emocinė įtampa. Ankstyvieji kūriniai pasižymi skulptūrine forma; viename kūrinyje derinama skirtinga plastika, įvairios medžiagos (akmens masė, porcelianas, molis) ir nevienodi degimo (aukštõs temperatūros, raku) būdai: Kelionių peizažai (2014), Sūpynės, Tiltas (abu 2016), Be pavadinimo (2016–20). Ilgainiui menininkė suformavo savitą stilių, kuriam būdinga raiškos taupumas, taikomosios ir vaizduojamosios dailės elementų, architektoninės formos ir grafinio piešinio derinys.

M. Pirštelienė. Aequilibrium (baltas molis, piešimas pigmentu, glazūra, metalas, 1020 °C, elektrinis degimas, 2021; © LATGA, 2020)

M. Pirštelienė. Vertigo (baltas molis, piešimas pigmentu, glazūra, metalas, 1020 °C, elektrinis degimas, 2021; © LATGA, 2020)

M. Pirštelienės naujausioje kūryboje stiprėja minimalistinis ir abstraktusis pradas, racionalia, preciziška forma keramikė kuria metaforas, siurrealią, metafizinę nuotaiką. Balto molio plokštumose tamsiu pigmentu ji piešia iš sapnų ir pasąmonės atkeliavusius paslaptingus reginius ir simbolius (Naktis 2017, Lietus 2019), sukuria nerimo, baimės įspūdį, siekia nespalvotos fotografijos, šviesokaitos, kai kada – optinių efektų. Plėtoja urbanistinę tematiką, kuria į dėžutes panašius naujų namų kvartalus, ritmingus dangoraižių bokštus, kelia klausimus apie unifikavimo, supanašėjimo ir slegiančios rutinos pavojus žmogaus esybei. Svarbesni kūriniai: Šeši kambariai (2018), Šviesa, ciklas Pasikartojimai, Nerimas, Sapnuojant jūrą I (visi 2019), Sapnuojant jūrą II, Aequilibrium, Scenos etiudai (visi 2020), Drugeliai, Vertigo (abu 2021).

2972

Milena Pirštelienė

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką