motòrvežis, lokomotyvas su vidaus degimo varikliu, dažniausiai dyzeliniu (galia iki 300 kW, naudingumas 20–30 %). Paskirtis – manevruoti privažiuojamuosiuose geležinkeliuose, atvežti kelio remonto medžiagas, pervaryti nedidelius sąstatus. Lietuvoje labiausiai paplitę TGK‑2 serijos dviašiai motorvežiai su dyzeliniu 185 kW galios varikliu ir su hidrodinamine pavara (pavaros perjungiamos automatiškai). Varančiųjų aširačių pavara – kardaninė. Motorvežis naudojamas manevriniu ir magistraliniu režimu (tarpstočiuose). Motorvežis manevriniu režimu 30 km/h greičiu išvysto 70 kN traukos jėgą, magistraliniu režimu 60 km/h greičiu – 35 kN traukos jėgą. Atliekant manevrinius darbus motorvežį valdo vienas mašinistas, magistraliniu režimu – su padėjėju. Naudojami motorvežiai su dyzeliniu varikliu, kuris suka motorvežyje sumontuotą iki 200 kW galios elektros jėgainę, gaminančią pramoninio dažnio elektros srovę (gali būti tiekiama kelio remonto mašinų elektriniams įrenginiams).

3149

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką