Odon (Odònas), tikr. Guy Houdouin 1940 11 01Le Mans 2017 04 06Nogent-sur-Marne (prie Paryžiaus), prancūzų tapytojas, tekstilininkas. 1956–58 studijavo Angers, 1959 – Le Mans’o dailės mokyklose, 1959–61 – Dailės akademijoje Paryžiuje. Ankstyvajai kūrybai įtakos turėjo A. Massono kūryba. 1956–66 nutapė peizažų, 1966–71 – portretų. Kūriniams būdinga pastelinės spalvos, jų deriniai, drąsūs, ekspresyvūs potėpiai. Susidomėjimas Šiaurės Afrikos (lankėsi Maroke) menu nulėmė egzotiškų motyvų – audinių raštų – atsiradimą Odono kūryboje. Nuo 1970 iš spalvoto popieriaus pynė paveikslus (Patik de Patak II 1980), sukūrė pintų kūrinių ciklų (Metissages, Tissages; kuriame P. Alechinsky, Armano, A. P. Arnalo, J. Messagier, J. Bazaine’o, H. Cueco ir kitų kūrinių popierines kopijas pjaustė ir pynė). Nuo 1989 kūrė trimačius objektus: plokšti, į hamaką ar voratinklį panašūs tinklai, sudaryti iš daugybės susuktų gijų, skiriasi dydžiu, spindulių skaičiumi, jų išdėstymu, koloritu, kompozicija (Žybtelėjimas 2 2001, Išsirink karalių 2002). Jų stilistika paveikė ir Odono tapybą, grafiką; piešinys tapo supaprastintas, plokštesnių formų (Kita diena 2001, Įplėštas 2002). Odono kūryba – tarsi meditacija, malda, kūriniai – visatos atspindys, simbolizuoja tam tikrą dvasinę, kosminę ar psichologinę tvarką, atkartoja Didįjį sprogimą, išsklidimą.
Citata
Nors buvo dedamos visos pastangos laikytis citavimo stiliaus taisyklių, gali pasitaikyti tam tikrų neatitikimų. Jei turite klausimų, prašome vadovautis atitinkamu stiliaus vadovu arba kitais šaltiniais.