problèminė situãcija, situacija, kurios keliamas problemas asmuo arba žmonių grupė gali išspręsti tik naudodamasi naujais veiklos būdais. Probleminė situacija parodo, kokia yra žmogaus ar aplinkos sąveika, pažįstančiojo asmens, veikiančio objektyvioje ir prieštaringoje aplinkoje, psichikos būsena. Kai žmogus suvokia kokį nors veiklos prieštaravimą (pavyzdžiui, kad remiantis turimomis žiniomis neįmanoma atlikti teorinės arba praktinės užduoties), atsiranda poreikis įgyti naujų žinių, sužinoti, kas padėtų tą prieštaravimą įveikti. Nežinomas dalykas probleminėje situacijoje objektyviai reiškiasi kaip klausimas, kurį žmogus kelia pats sau. Šis klausimas yra subjekto ir objekto mintinės sąveikos pradžia. Žmogus, ieškodamas naujų objekto pažinimo, veiklos būdų ir prielaidų, tobulėja. Probleminė situacija yra viena svarbiausių probleminio mokymo sąvokų. Probleminėse situacijose žinios taikomos naujomis, nestandartinėmis aplinkybėmis. Spręsdami problemines situacijas ugdytiniai išmoksta pačios veiklos (proceso) pagrindų (kaip gaunami rezultatai, kaip suvokiami moksliniai faktai), plėtoja mokslinio tyrimo įgūdžius ir kūrybines galias, spontaniškomis mintimis gali pasiekti visiškai naują rezultatą.

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką