De Keyser Raoul (Raulis De Keseris) 1930 08 29Deinze (Rytų Flandrijos provincija) 2012 10 06Deinze (Rytų Flandrijos provincija), Belgijos tapytojas. 1963–64 tapybos mokėsi Deinzės dailės akademijoje pas poparto krypties tapytoją Rogerį Raveelį (1921–2013), 20 a. 7 dešimtmečio pradžioje dalyvavo Belgijos dailininkų grupės Nieuwe Visie, puoselėjusios naujojo realizmo idėjas, veikloje; domėjosi literatūra, poezija, dirbo meno ir sporto apžvalgininku įvairiuose Belgijos laikraščiuose.

R. De Keyseris sukūrė savitą, jautriu tapybos medžiagų pajautimu išsiskiriantį stilių, kuriame susipina abstrakčiojo ekspresionizmo, spalvos lauko tapybos, poparto, minimalizmo principai. Nors menininkas tapė tradicinėmis priemonėmis (aliejumi, nuo 20 a. 8 dešimtmečio – daugiausia akrilu ir akvarele), jo požiūris į tapybą postmodernistinis, figūriniai elementai dažnai traktuojami ironiškai.

R. De Keyserio tapymo metodas išsiskiria realybės atvaizdo ir abstrakčių tapybos savybių neatsiejamu susipynimu, keliančiu daugiaprasmes vaizdines asociacijas. Vaizduodamas konkrečius dalykus (dažniausiai – pro langą matomą peizažą su futbolo aikštės fragmentu, t. p. sporto, laisvalaikio, stovyklaviečių, priemiesčių motyvus, interjero detales) tapytojas tematizavo ir materialias tapybos priemones, pabrėžė tapybos ir kasdienio pasaulio sąveikas. Porėmio ir rėmo dydis, dažo ir drobės faktūra, potėpio ir kitų tapymo pėdsakų išryškinimas jo kūriniuose teikia papildomų metonimijų, erdvės ir figūrinių iliuzijų. Vaizdai kontempliatyvūs, minimalizuoti, įtraukiantys į autoriaus užkoduotą vizualią intrigą, tapybinių reikšmių dekonstravimo procesą.

20 a. 7–8 dešimtmečio R. De Keyserio drobės daugiausia nedidelio formato, dvisluoksnės struktūros – pavienės vaiskaus dažo dėmės užteptos ant monochrominio paviršiaus (arba ankstesnio tapytojo kūrinio); esama nuorodų į kultūros ir tapybos istoriją (abstrakcionisto Alo Heldo, 1928–2005, kūrinių imterpretacijos, 1964–66). Eksperimentuodamas su trimate paveikslo forma, paveikslo kaip objekto idėja, tapytojas siekė minimaliomis priemonėmis materializuoti abstraktaus vaizdo energiją (Drobinės dėžės I–II 1966–67, Kant Gampelaere, pagal vietovės, kur turėjo studiją, pavadinimą, 1973–85), kūrė instaliacijas primenančias ekspozicijas, sudarydavo savo darbų sekas.

20 a. 10 dešimtmetyje R. De Keyseris pelnė tarptautinį pripažinimą, dalyvavo tarptautinėje parodoje Documenta IX Kasselyje (1992). Surengta jo kūrybos retrospektyvų Londone (2004), Bonoje (2009), Gente (2018), Honkonge (2021) ir kitur.

2648

-Keyser

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką