ready-made (angl. gatavas), fabrikinės gamybos daiktas, kuriam (kartais truputį modifikavus) suteikiamas meno statusas. Pirmą ready‑made – Dviračio ratas – 1913 sukūrė M. Duchamp’as. Jo žymiausias ready‑made – Fontanas (1917), kuriame panaudotas pisuaras, pripažintas įtakingiausiu 20 a. meno kūriniu. Terminą M. Duchamp’as 1917 paaiškino straipsnyje, kuriame iškeliamos trys svarbiausios idėjos, pakeitusios iki tol gyvavusią meno sampratą: parinkti kūriniui daiktą yra kūrybos aktas; panaikinus utilitarią daikto paskirtį, jis tampa menu; pavadinimo suteikimas kūriniui suteikia daiktui naują reikšmę. M. Duchamp’as pažymėjo, kad menininkas sprendžia, kas yra menas. Šios novatoriškos idėjos padarė didelę įtaką vėlesnei meno raidai, jo sampratai postmodernizme. Ready-made naudojo dada, siurrealizmo, vėliau poparto, konceptualiojo meno, skurdžiojo meno atstovai. Ready-made eksploatavo M. Ray, S. Dalí, M. Oppenheim, J. Beuysas, A. Warholas, P. Manzoni, E. Kienholzas, kiti. Lietuvoje ready‑made naudoja A. Novickas, D. Narkevičius, P. E. Pukytė, grupės Post Ars nariai.

ready made

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką