ròlkeris (angl. roll‑on – roll‑off – įridenti, išridenti), daugiadenis sausakrūvis laivas riedamiesiems ir ridinamiesiems kroviniams vežti. Pakraunamas ir iškraunamas horizontaliai. Rolkeriai skirstomi į specialiuosius (automobiliams, treileriams, konteineriams vežti) ir universaliuosius. Dažniausiai automobiliai į rolkerius įvažiuoja ir išvažiuoja patys. Kroviniai, sukrauti į konteinerius ant specialių platformų, vežami automobiliniais vilkikais pro laivapriekio ar laivagalio vartus, borto angas. Pagrindinį denį su krantine jungia pakeliama (pasukama) laivo aparelė. Laivo viduje kroviniams transportuoti naudojamos prievažos, liftai, transporteriai, aparelės. Rolkeris turi ventiliacijos sistemą, laivapriekyje ir laivagalyje manevringumui didinti – pagalbinius varytuvus; pagrindinis variklis – dyzelis. Pagal vežamų krovinių kiekį skirstomi į 3 klases: laivai, kurių dedveitas (laivų krovumo skalė) iki 1000 t, nuo 2500 iki 5000 t (apie 60 %) ir daugiau kaip 8000 tonų. Laivo greitis priklauso nuo vandentalpos. Rolkeriai pradėti naudoti 20 a. 6 dešimtmetyje.

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką