V. Klemka. Mergina ir žirgas (sausoji adata, 1986)

sausóji ãdata, giliaspaudės grafikos technika. Raižomąja adata raižoma ant poliruoto metalo (dažniausiai vario, cinko) plokštelės. Išraižytų linijų kraštuose paliktos šerpetos spausdinant sulaiko dažus ir suteikia atspaudui tapybiškumo. Šerpetojimas greitai nusidėvi, todėl kokybiškų atspaudų nedaug (vario plokščių – apie 30, cinko – apie 10). Atsirado 15 a., 17 a. naudojo Rembrandtas. Sausoji adata labiausiai paplito nuo 19 a. antros pusės, šia technika kūrė A. Rodinas, P. Picasso, P. A. Renoiras, C. Pissarro, E. Degas, t. p. E. Munchas ir kiti ekspresionistai. 20 a. pabaigoje dažniausiai derinama su kitomis technikomis. Kaip pagalbinė technika dažniausiai taikoma oforte. Lietuvoje sausąja adata kūrė T. Kulakauskas, S. Kisarauskienė, V. Klemka, L. J. Paškauskaitė, N. Vilutienė ir kiti.

2271

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką