savivartis

savivartis

savvartis, automobilis, priekaba arba puspriekabė, kurie patys išverčia savo krovinį. Savivarčiai naudojami biriems, išverčiamiems ir kitiems kroviniams gabenti. Krovinys išverčiamas per atidaromą platformos galą arba šoną pakreipus ją mechaniniu arba hidrauliniu teleskopiniu keltuvu. Kartais platforma iškraunama priverstinai – šneku. Pagal kėbulo tipą savivarčiai būna su platforma arba bunkeriu (su nuleidžiama platforma arba su nuleidžiamu bunkeriu). Pagal paskirtį savivarčiai būna universalieji, specialieji ir skirti požeminiams darbams. Universalieji savivarčiai naudojami miesto ir žemės ūkio, t. p. kasybos darbams. Dažniausiai gaminami 2–4 ašių (kai kurie gamintojai išleidžia 7 ašių savivarčiai), krovumas iki 40 tonų.

Specialieji savivarčiai dažniausiai naudojami atviruose naudingųjų iškasenų karjeruose. Dėl didelių gabaritų ir svorio jie negali būti eksplotuojami keliuose. Dažniausiai jie būna 2 ašių. Apie 95 % specialiųjų savivarčių krovumas iki 40 tonų (bet gaminami ir labai didelio krovumo – 200–360 tonų). Specialieji savivarčiai su šarnyrine platforma naudojami statybose ir karjeruose, kur būtinas geras pravažumas ir manevringumas. Dažniausiai gaminami 3 ašių ir turi 6 varančius ratus, jų krovumas 36–46 tonų. Požeminiams darbams skirti savivarčiai naudojami sprogdinimo būdu ar kitaip paruoštoms naudingosioms iškasenoms išvežti iš požeminių šachtų, t. p. tunelių statyboje.

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką