„Sportinė aviacija ir Ko“

dviviečiai atvirosios klasės sklandytuvai LAK‑12

„Sportinė aviacija ir Ko“, 1971–89 Prenų eksperimeñtinė spòrtinės aviãcijos gamyklà, Lietuvos sportinių sklandytuvų gamybos įmonė Pociūnuose (Prienų rajono savivaldybė).

Veikla

Projektuoja, gamina (21 a. pradžioje – LAK‑17, LAK‑19, LAK‑20 tipų, nuo 2010 ir LAK‑17B FES modifikacijos su elektriniu varikliu) ir remontuoja sklandytuvus, t. p. gamina propelerius, automobilių bagažines, reklaminius stendus, vėjo jėgainių mentes, plastikinius langus, išbando lėktuvus, jų dalis ir aviacines konstrukcijas. Per savo gyvavimo laikotarpį sukūrė 20 sklandytuvų tipų ir modifikacijų, 21 a. daugiau kaip 400 Sportinės aviacijos ir Ko pagamintų sklandytuvų skraido 30 šalių (eksportuojama daugiau kaip 80 % produkcijos). Be šios bendrovės, sklandytuvus pasaulyje gamina tik keturios įmonės: trys Vokietijoje ir viena Pietų Afrikos Respublikoje. 47 darbuotojai (2020).

Istorija

1969 Lietuvos aviacijos sporto federacija įkūrė Prienų eksperimentines sportinės aviacijos dirbtuves, kurios tais pačiais metais pagamino pirmąjį pradinio mokymo medinės konstrukcijos sklandytuvą BRO‑11M Zylė. 1970–82 ir 1992–94 įmonės direktorius buvo žymus lakūnas sklandytojas V. Pakarskas. 1971 dirbtuvės tapo Prienų eksperimentine sportinės aviacijos gamykla, vienintele specializuota sklandytuvų gamintoja SSRS. 1972 sukūrė ir išbandė pirmąjį rekordinį (aukštos klasės) plastikinės konstrukcijos sklandytuvą BK‑7 Lietuva. Didžiausią savo veiklos mastą gamykla pasiekė 20 a. 9 dešimtmetyje (1983 dirbo daugiau kaip 580 darbuotojų). 1989 pertvarkyta į Valstybinę aviacijos gamyklą, 1995 tapo akcine bendrove Sportinė aviacija, 2010 – Sportinė aviacija ir Ko.

-Prienų eksperimentinės sportinės aviacijos dirbtuvės; -Valstybinė aviacijos gamykla

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką