tanklaivis naftai gabenti

tánklaivis, krovininis laivas degalams ir kitiems skystiems produktams gabenti. Tanklaivio triumai išilginėmis ir skersinėmis pertvaromis suskirstyti į rezervuarus, vadinamus tankais. Tanklaiviai statomi su dvigubu dugnu ir dvigubais bortais, kad prakiurus korpusui vežami produktai neišsilietų į jūrą. Krovinių patalpos nuo kitų patalpų izoliuojamos skysčiui ir dujoms nelaidžiomis pertvaromis. Tankus skiria sandarios ir ugniai atsparios pertvaros. Skysčiai į tankus pilami uždarais vamzdynais, o išsiurbiami tanklaivio siurbliais. Skirtinguose tankuose kartais vežami nevienodi skysčiai.

Mažų jūrinių tanklaivių, plaukiojančių vietiniais maršrutais, krovumas 500–1000 t, didelių – 30 000–100 000 t, supertanklaivių – 400 000–500 000 tonų. Upinių tanklaivių krovumas – 150–5000 tonų. Jūrinių ir upinių tanklaivių pagrindiniai varikliai dyzeliniai, kai kurių didesnių tanklaivių – garo arba dujų turbininiai. Tanklaivio prototipai – burlaivis Ramsay (Didžioji Britanija, 1863), garlaivis Glückauf (Vokietija, 1886); šio laivo triumuose, suskirstytuose į 16 rezervuarų, tilpo iki 3000 t naftos.

tanklaivis suskystintoms gamtinėms dujoms gabenti

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką