sijinio viaduko apatinė konstrukcija

viadùkas (pranc. viaduc < lot. via – kelias + duco – vedu), tiltas per kelią, slėnį, tarpeklį, komunikacijas arba kitas kliūtis kitam keliui, geležinkeliui, pėsčiųjų takui, vandentakiui (akvedukas), inžineriniams tinklams nutiesti. Kartais, kai apatinis kelias siauras, daromas trumpas tunelis (tunelinis viadukas).

plytų mūro geležinkelio viadukas

Viaduko perdanga tiesinė arba kreivinė. Pagal perdangos konstrukciją skiriami sijiniai, rėminiai, arkiniai, kabamieji viadukai. Atramos daromos iš gelžbetonio, betono, akmenų mūro, perdangos – iš gelžbetonio, dažniausiai surenkamojo, rečiau plieno, seniau – mūrinės, medinės. Geležinkelio viadukas Danjango‑Kunšano Didysis Tiltas Kinijoje (2011) yra ilgiausias pasaulyje – 164,8 km (apie 9 km sudaro tiltai). Automobilių kelio kabamasis kabelinis Millau viadukas (ilgis 2,46 km, Prancūzija, 2004) turi aukščiausią atramą – 343 m.

Senovės Romoje buvo statomi arkiniai viadukai (akvedukai) iš akmenų mūro su akmeninėmis arba mūrinėmis atramomis. Tik 18 a. pabaigoje imta statyti kitokios konstrukcijos geležinius, 19 a. – plieninius, 20 a. – gelžbetoninius viadukus. Lietuvoje pirmieji geležinkelio viadukai pastatyti 19 a. viduryje tiesiant Sankt Peterburgo–Varšuvos geležinkelį, automobilių keliuose viadukus pradėta statyti 20 a. 3 dešimtmetyje.

automobilių kelio viadukas Vilniuje

viadukas lėktuvams virš greitkelio

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką