Lay Wilhelm August (Vilhelmas Augustas Lãjus) 1862 07 30Bötzingen (Badenas-Viurtembergas) 1926 05 09Karlsruhe, vokiečių pedagogas. Eksperimentinės pedagogikos vienas pradininkų. Filosofijos daktaras (1902).

Nuo 1892 dėstė Karlsruhės mokytojų seminarijoje ir Freiburgo universitete.

Remdamasis biologijos dėsniais ir eksperimentine pedagogika sukūrė vadinamąją veiksmo pedagogiką, kurios pagrindą sudarė biologinė mokymosi proceso samprata – išorinis dirgiklis sukelia atsakomąjį judesį arba reakciją. Mokymą ir auklėjimą grindė suvokimu, suvokto objekto apibendrinimu ir atkūrimu. Labai didelę reikšmę teikė atkūrimui, kurį tobulinant įvairių rūšių vaizduojamąja veikla (piešimas, braižyba, vaidyba, dainavimas, šokiai ir kita) sudaromos prielaidos reikštis mokinio aktyvumui ir skatinamas protinis lavėjimas, dorinio ugdymo procesas.

Teigė, kad didelę reikšmę auklėjimui turi rasė, pirmenybę teikė germaniškajai.

Svarbiausi veikalai: Eksperimentinė didaktika (Experimentelle Didaktik 1903), Eksperimentinė pedagogika (Experimentelle Pädagogik 1908), Veiksmo mokykla. Gamtos ir kultūros dėsnius atitinkanti mokyklos reforma (Die Tatschule Eine natur- und kulturgemässe Schulreform 1911).

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką