Y teòrija, žmonių veiklos motyvacijos ir organizavimo koncepcija, teigianti, kad žmogui iš prigimties būdinga motyvacija dirbti ir darbą atlikti gerai. Darbas yra toks pat natūralus dalykas, kaip žaidimas ar poilsis. Ne finansiniai motyvai, išorinė kontrolė ar bausmės grėsmė yra pagrindiniai veiksniai, skatinantys dirbti (kaip teigia X teorija), bet teigiama darbo atmosfera, geri darbuotojų tarpusavio santykiai, iniciatyvos bei savarankiškumo galimybė ir kita. Esant palankioms aplinkybėms žmonės patiria didelį pasitenkinimą darbe. Normaliomis sąlygomis individas išmoksta ne tik prisiimti atsakomybę, bet ir siekti jos pats. Dėl įmonės, organizacijos tikslų žmonės sugeba pasitelkti savo vaizduotę, sumanumą, išradingumą ir kūrybingumą. Didžiausia problema, kad žmonių galimybės nėra pakankamai panaudojamos. Vadovas privalo sukurti tokią darbo atmosferą, kad darbuotojai galėtų tobulėti, dėl to būtina juos įtraukti ir į įmonės valdymą. Y teorija sulaukia nemažai kritikos, nes praktiškai ne visada pasitvirtina. Y teoriją (ir X teoriją) išdėstė D. McGregoras veikale Įmonės žmogiškasis aspektas (The Human Side of Enterprise 1960) patobulindamas A. H. Maslow ir F. Herzbergo (Jungtinės Amerikos Valstijos) veiklos ir elgsenos motyvacijos teorijas.

1036

Papildoma informacija
Turinys
Bendra informacija
Straipsnio informacija
Autorius (-iai)
Redaktorius (-iai)
Publikuota
Redaguota
Siūlykite savo nuotrauką